اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص تقویت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تقویت سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه ۱۹ بهمن شاهد بارش برف و باران، احتمال رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه ها، خطر سقوط بهمن، رخداد مه و کاهش دید افقی در استان خواهیم بود.

فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به ویژه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، غرب بن، شمال غرب شهرکرد، جنوب کیار، جنوب بروجن، فلارد، لردگان و خانمیرزا است. 


بیشتر بخوانید


در این مدت، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، کولاک برف، مه و کاهش دید افقی مورد انتظار است. 

توقف فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در رانندگی در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم توقف، اسکان و پارک خودرو‌ها در زیر درختان و در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های برفگیر و شهرداری‌ها جهت برف روبی سطح شهر و برف تکانی درختان، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار