معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از ایثارگران وزارت بهداشت تبدیل وضعیت شده اند.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: حوزه اجتماعی بهداشت یکی از مولفه‌های انقلاب اسلامی است که  پیشرفت‌های فراوانی در مقایسه با سال‌های پیش از انقلاب داشته است.

به گفته وی وزارت بهداشت پیش از انقلاب حدود ۲۵ هزار دانشجوی پزشکی داشته که این رقم بعد از انقلاب به ۲۵۰ هزار دانشجو رسیده است.  امروزه در حوزه بهداشت جهانی به رتبه ۱۵ و یک منطقه رسیده‌ایم که بسیار قابل توجه است. 

او ادامه داد: وزارت بهداشت پس از انقلاب در مناطق محروم بیمارستان‌هایی را ساخت. وزارت بهداشت دولت سیزدهم تا پایان امسال  ۲ هزار پروژه  را  تکمیل می کند و در دست ساخت دارد. در چند روز آینده حدود ۷ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور نیز افزوده می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، بیان کرد: به طور کلی در حوزه بهداشت ، درمان و آموزش ۵ هزار و ۵۰۰  پروژه در سراسر کشور در دست ساخت داریم که تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌کنیم. 

او  ادامه داد: پیش از انقلاب کمتر از ۲۵ درصد داروها داخل ایران تولید می‌شدند؛ اما پس از انقلاب  بیش از ۹۰درصد داروها در ایران ساخته می‌شوند. تا کنون ۵۱ هزار بیمارستان و واحد درمانی ساخته شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: در چند روز آینده در کشور حدود ۲۵ هزار کادر سلامت و ۴ هزار بهورز استخدام خواهند شد. شایان ذکر است اولویت استخدام در مناطق محروم و مرزی است.

او گفت: در دولت سیزدهم حدود ۷۰ هزار ایثارگر وزارت بهداشت تبدیل وضعیت شده اند. حدود ۳۰ هزار نفر آموزش ضمن خدمت دیده اند و تعرفه پرستاران که از سال۱۳۸۶ تصویب شد در دولت سیزدهم اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: بزرگترین سرمایه های کشور نیروی انسانی است و نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در سراسر کشور به عنوان نیروی انسانی فعالیت دارند و نقشه راه برای افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.

او گفت: آزمون ضمن خدمت با ۳۱ هزار نفر از همکاران برگزار شده است. مدیران جوان در حال آموزش برای حوزه سلامت هستند.سهمیه ای برای همکاران شاغل در دوران کرونا گذاشته می شود و  چارت وزارت بهداشت به روز رسانی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بیان کرد: فرآیند های خدمت هر چقدر کوتاه تر شود ارائه خدمات موفق تر و سریع تر خواهد بود؛ ۱۲۶۰ پروژه اجرا و به زودی ۷۲ پروژه مانند مهدی کلینیک و شهدای تجریش افتتاح خواهد شد.

او گفت: سهم وزارت بهداشت از یک درصد ارزش افزوده تثبیت شده است. وام ۹۰میلیون دلاری پرداختی توسط سازمان جهانی بهداشت نهایی شده است و مناقصات خرید با پول همین وام برای تجهیز مراکز درمانی برای مقابله با بیماری کرونا در خارج از کشور انجام شده است. هم اکنون  ۵۱ هزار تخت در حال ساخت در سراسر کشور داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بیان کرد: هم اکنون ۵۱ هزار تخت در حال ساخت در سراسر کشور داریم. از میان ۲۵ هزار جذب نیرو تعداد ۱۱هزار برای بخش درمان، ۱۰ هزار نفر برای بهداشت و سه هزار نفر مربوط به فوریت های پزشکی است.

او افزود: ۹۶۲۰ تخت در استان تهران در دست ساخت داریم که ۳۳۰۰ تخت در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در دوران کرونا تلاش های زیادی سده است و یک سال با اداره استخدامی مذاکراتی داشته و به نظر می آید که فوق العاده خاص برای همکاران در نظر گرفته می شود.

به گفته او سهم نظارت و بودجه وزارت بهداشت رنگ بیشتری به خود گرفته است در هفته های آینده داشبورد متمرکز وزارت بهداشت رونمایی می شود.

او ادامه داد: دولت خود را برای تامین بودجه سلامت متاهل دانسته است.برخی از نگرانی ها بودجه ردیف های هدفمندی حوزه سلامت است که قول های خوبی به ما داده اند و با همکاری مجلس امیدواریو بودجه لازم داده شود. برای سال جاری بودجه یک درصد ارزش افزوده، ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان است که محقق شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بیان کرد: رسیدن بودجه به ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پزشکی خانواده است نیازمند هستیم و بودجه وزارت بهداشت از رشد ۴۳ درصدی در سال جاری نسبت به پارسال داشته ایم.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰هزار نفر کسری نیرو در کشور داریم که علاوه بر ۲۵ هزار نغر حدود سه هزار نفر کارهای جذب شان در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: از ۲۰۰۰پروژه بهداشتی و درمانی بیش از ۵۰۰ پروژه مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

او بیان کرد: از سه هزار پروژه بهداشتی و درمانی حدود دو هزار پروژه تا پایان امسال به بهره رداری می رسد و برنامه ریزی شده تا تمام پروژه های مرتبط با جوانی جمعیت مانند بلوک های زایمان و تخت های آی سی یو کودکان به اتمام برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی ها نشان می دهد تا افق ۱۴۰۴ ۵۱ هزار تخت را تحویل خواهیم داد و ردیف به سازی و باز سازی بیمارستان های انجام می شود. وزارت بهداشت نیروی تعدیلی ندارد و برنامه ریزی برای برگزاری آزمون برای نیروی طرحی و شاغل در دوران کرونا انجام شده است.

او افزود: برای نیروهای طرحی، شرکتی در ازمون امتیاز خوبی در نظر گرفته شده و در این خصوص ماماها هم به صورت پر رنگ دیده شده است؛ در حال حاضر ۵۰ هزار نیروی طرحی در حال فعالیت در کشور هستند. بررسی ها نشان می دهد در پزشکی خانواده و نظام ارجاع حدود ۶۲ همت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: بسیاری از بار بیماری ها مربوط به سیگار است وامیدواریم که مالیات بر سیگار به سرانجام برسد.

 

برچسب ها: جذب نیرو ، کادر سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار