دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی با عنوان وقایع ماندگار کرده است.

متن فراخوان مسابقه خاطره‌نویسی «وقایع ماندگار» به شرح زیراست:

در طول دوران خدمت همه پرسنل سلامت، اتفاقات و رویداد‌های تلخ و شیرین زیادی روی داده است که به شکلی ماندگار در دفترچه خاطرات شغلی‌شان ثبت شده است.

از یک سو این رویداد‌ها برای ما درس‌آموز است و منجر به انباشت تجارب می‌شود، و از سوی دیگر برخی از وقایع «تأثیرات عمیق و ماندگاری» بر جای گذاشته و حس شیرین «خدمت به خلق» را در کام ما صدچندان می‌کند.

«دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت» در نظر دارد تا به منظور پاسداشت زحمات پرسنل، ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری، انباشت تجارب و ثبت تاریخی این گونه وقایع، مسابقه خاطره‌نویسی «وقایع ماندگار» را در پنج محور برگزار کند.

بر این اساس از همه پرسنل محترم بهداشتی و درمانی کشور (شامل بهورز، پرستار، پزشک، ماما، کارشناس، کاردان، مراقب سلامت و ...) دعوت می‌شود تا ضمن شرکت در این مسابقه خاطره‌نویسی، خاطرات و تجارب ارزنده خود را با دیگر همکاران خانواده سلامت به اشتراک گذاشته و سهمی مهم در ارتقای دانش سازمانی پرسنل سلامت داشته باشند.

موضوعات محوری:

  خاطراتی که بر محور «تبلور ارتباط صمیمانه و انسانی» بین بیمار و پرسنل سلامت شکل گرفته و این مهم منجر به بهبود شرایط جسمانی و روانی هر دو طرف شده و رضایت شغلی پرسنل سلامت را به دنبال داشته است. -  رویداد‌ها و خاطراتی که نشان می‌دهد «پیگیری‌ها و فعالیت‌های مستمر و مداوم کادر سلامت» منجر به ارتقای سطح سلامت فرد، خانواده، جامعه یا بهبود یک بیمار شده است. -  خاطرات و وقایعی که بر محوریت «همکاری تیمی» (درون و برون سازمانی) پرسنل سلامت شکل گرفته و محصول این کار تیمی، «سلامت و رضایت» مردم بوده است. -  هرگونه «فداکاری، ایثار و پیگیری دلسوزانه فراتر از وظایف سازمانی» پرسنل که باری از دوش مردم برداشته و منجر به «ارتقای سلامت جسم و روان» آن‌ها شده است. -  هرگونه خاطره و یا داستانی که دانستن آن می‌تواند برای دیگر پرسنل بهداشتی و درمانی کشور جالب و درس‌آموز باشد. 

جوایز ۱۵ نفر برگزیده مسابقه:

پنج نفر حائز رتبه اول: پنج جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی

پنج نفر حائز رتبه دوم: پنج جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی

پنج نفر حائز رتبه سوم: پنج جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی

ضوابط ارسال آثار:

زمان ارسال خاطرات از ۱۲ بهمن‌ ۱۴۰۱ تا ۲۲ بهمن‌ ۱۴۰۱ خواهد بود. خاطرات ارسالی باید در قالب فایل word و شامل حداقل ۵۰۰  و حداکثر ۵۰۰۰ کلمه باشد. در بالای صفحه آثار ارسالی حتماً باید مشخصات نویسنده (نام و نام‌خانوادگی، عنوان شغل، محل ارائه خدمت، کد ملی و شماره تلفن همراه نویسنده) قید شود. قبل از تصمیم به انتشار و یا درج خاطرات مذکور در کتاب و یا دیگر رسانه‌ها، حتماً با صاحب اثر در خصوص درج نام نویسنده هماهنگ خواهد شد. علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند خاطرات و داستان‌های خود را به نشانی پست الکترونیکی behdasht.iec@gmail.com  ارسال نموده و درصورت هرگونه سؤال و یا ابهام با شماره تماس ۸۱۴۵۲۹۹۳-۰۲۱ (دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت) تماس بگیرند. نتایج مسابقه خاطره‌نویسی «وقایع ماندگار» حداکثر تا پایان بهمن ۱۴۰۱ از طریق پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی معاونت بهداشت به نشانی health.behdasht.gov.ir  اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار