هواشناسی لرستان نسبت به بارش برف، باد و کولاک، مه آلودگی و لغزندگی جاده‌ها هشدار سطح زرد اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی لرستان در پی فعالیت سامانه بارشی به استان تا اواسط وقت روز پنجشنبه هشدار سطح زرد اعلام کرد.
بر اساس نقشه‌های هواشناسی در استان ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، مناطق سردسیر به ویژه مناطقی از شهر‌های شمالی و شرقی بارش برف، در ارتفاعات، گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی نیز کولاک برف، کاهش دمای هوا و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و افت فشار گاز از مخاطرات این پدیده جوی خواهد بود.

با توجه به این سامانه بارشی در استان پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.
همچنین احتمال تقویت نقطه‌ای این شرایط بارشی وجود دارد که در این صورت اثر مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی قرار خواهد گرفت.
به گفته کارشناسان هواشناسی استان طی روز‌های پایانی هفته همزمان با خروج سامانه بارشی، در مناطقی از استان به ویژه نواحی غربی و مرکزی بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی بسیار محتمل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.