تا پایان روز چهارشنبه بارش باران، رعدوبرق، وزش باد، مه آلودگی و رگبار برف در استان پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی لرستان در پی فعالیت سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه تا پایان روز چهار شنبه هشدار سطح زرد اعلام کرد.
بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امشب و فردا برای نقاطی از استان وقوع رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و در نواحی کوهستانی و سردسیر کولاک و رگبار برف پیش بینی می‌شود

با ورود سامانه بارشی به استان ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، در ارتفاعات، نواحی کوهستانی، گردنه‌ها و مناطق سردسیر به ویژه شهر‌های شمالی و شرقی بارش برف، در محور‌های مواصلاتی کولاک برف، کاهش دمای هوا، و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
همچنین مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، افت فشار گاز از مخاطرات این پدیده جوی خواهد بود.
پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی و مجهز نمودن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.
همچنین از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه با فعالیت هسته اصلی این سامانه بارشی بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود که در صورت تثبیت هشدار سطح نارنجی متعاقبا صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.