معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز پسر استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

مهدی نم‌نبات با بیان اینکه اعتکاف دانش‌آموزی قبل از تعطیلی دوران کرونا برای دانش‌آموزان به‌صورت رسمی اعلام و برنامه‌ریزی نمی‌شد، اظهار کرد: امسال در شهر اصفهان نزدیک به ۲۰ مسجد و در استان حدود ۱۰۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش‌آموزی بودند که حدود ۷۰ مسجد با مشارکت مستقیم آموزش و پرورش و مجموعه‌های فرهنگی مراسم خود را برگزار کردند.

او گفت: برآورد اولیه ما این است که بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف‌های رسمی شرکت کرده‌اند و این تعداد جدای از دانش‌آموزانی است که همراه با والدین خود در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: براساس رصد‌های انجام شده بزرگ‌ترین اعتکاف دانش‌آموزی پسران کشور با شرکت بیش از هزار دانش‌آموز در مسجد سید اصفهان برگزار شد.
نم‌نبات از حضور شهید گمنام در مراسم اعتکاف، مراسم دست‌بوسی پدر و جشن دانش‌آموزی به همراه پدر، کارگاه‌های آموزشی تبیین اندیشه‌های فکری رهبر انقلاب، سواد رسانه‌ای، صوت، لحن و حفظ، مداحی، گرافیک و انیمیشن به عنوان برنامه‌های فرهنگی مراسم اعتکاف دانش‌آموزی نام برد.
او استقبال دانش آموزان از مراسم امسال اعتکاف را کم‌نظیر توصیف و بیان کرد: بهترین و مطمئن‌ترین نقطه اتصال مبلغان دینی با نوجوانان و جوانان، طرح امین است که در قالب آن دانش‌آموزان معتکف بیشتر با مسائل عمیق اسلامی آشنا می‌شوند و ضمن آگاهی از فرهنگ اسلامی ایران، باور‌ها و اعتقادات ایرانی‌اسلامی نوجوانان تقویت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.