رئیس دانشگاه تهران گفت: باید رویکردی در نظام آموزش ایجاد کنیم که مدرس به مربی تبدیل شود.

محمد مقیمی اظهار کرد: اولین گام مربوط به تصمیم گیری را که شناخت مسئله محور است و نیمی از حل مسئله، مشکلات دستگاه‌ها و کشور بوده را به خوبی نمی‌دانیم. ما مهارت تعریف مسئله را برای دانشجویان در مقاطع مختلف مشخص کنیم.

او افزود: زمانی که از یک دانشگاه کاربردی صحبت می‌شود یعنی آن یک دانشگاه مسئله محور است. ما در کشور جزو بهترین رتبه‌های دانشمندی و علمی هستیم، اما چون به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌شد مشکلات و مسائل بزرگی در کشور دیده می‌شود. دلیل اصلی حل نشدن برخی مشکلات جامعه و کشور بومی نشدن علم کشور است.

مقیمی گفت: ما باید رویکردی در نظام آموزش ایجاد کنیم که مدرس به مربی تبدیل شود و فرد تنها به عنوان آموزش دهنده نباشد بلکه باید در تولید محتوای آموزشی خود به دانشجویان مربیگری و سوق دادن آن‌ها به سمت طرح‌های توسعه مسئله محور باشد.

او ادامه داد: دانشجویانی باید در همه زمینه همه حوزه تربیت شوند که بتوانند حلال مشکلات کشور در مسئله‌های مختلف باشند. این رویکرد در دانشگاه تهران با راه اندازی پردیس شهید چمران آغاز شد. نه تنها دانشگاه تهران بلکه باید در تمامی دانشگاه‌های کشور راه اندازی شود. امضاء قرار داد ساخت ۲هزارو ۲۰۰ مسکن دانشجویی به کمک بنیاد ملی نخبگان برای نخبگان دانشگاه تهران نیز از برنامه‌های این دو نهاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار