در مراسمی از خیران اصناف، کسبه خیراندیش و معتمدین استان قزوین تجلیل شد.

همزمان با دهه مبارک فجر و ولادت با سعادت حضرت علی (ع)، در مراسمی از خیران شاخص در صنوف مختلف، کسبه خیراندیش، معتمدین و روسای اتحادیه‌های صنفی استان قدردانی شد.

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف کشور در این مراسم گفت: به گواه اسناد و آمار، اصناف استان قزوین چه در طول دوران جنگ و چه در دوره کرونا خوش درخشیدند و باید از آن‌ها قدردانی کنیم.

نوده فراهانی افزود: برخی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی با عملکرد ضعیف شان، باعث دلسردی و نارضایتی مردم می‌شوند که باید آن‌ها را شناسایی و با آن‌ها برخورد کرد.

وی اضافه کرد: در طول ۴۴ سال گذشته به همت اصناف شاهد شکوفایی در بخش‌های مختلف کشور هستیم.

رئیس اتاق اصناف کشور هم گفت: علیرغم بی مهری‌های مختلف و دستکاری قانون نظام صنفی، اما اصناف پای کار ایستاده اند.

افضلی رئیس سازمان صمت در این مراسم گفت: قزوین استان پرظرفیت در حوزه‌های اقتصادی به ویژه تولید، صنعت، تجارت و حتی بخش معدن و در مجموع در حوزه تولید زبانزد است.

وی افزود: نزدیک به ۴ برابر تولید ناخالص وزارت صمت در این استان شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت گفت: نظام تولید، پیشران نظام توزیع است که کمتر به اصناف توجه شده و بخش زیادی از اصناف در حوزه تولیدی و خدماتی فعالیت می‌کنند.

افضلی افزود:اصناف از ابتدای انقلاب اسلامی، جزو ارکان انقلاب بودند و رسالت‌های مهمی در وقوع انقلاب از جمله هدایت بازار برای تامین منابع مالی انقلاب اسلامی داشتند به طوری که امام خمینی (ره) از اصناف به عنوان بازوان سطبر انقلاب یاد کردند.

وی اضافه کرد: سازمان صمت متولی حمایت از اصناف است و سیاست‌های اقتصادی هر دولتی توسط اصناف شکل می‌گیرد.

افضلی گفت: ۴۴ هزار واحد صنفی در ۶ شهرستان با تراکنش مناسب نسبت به جمعیت استان قزوین وجود دارند و بسیاری از آن‌ها نسل اندر نسل تجار خوبی در کشور بوده اند.

وی افزود: حتی برخی از اصناف استان قزوین به دلیل وجود شهرک‌های صنعتی، واحد‌های صنعتی پرشمار کوچک تا متوسط، در حال تجارت با کشور‌های دنیا هستند و نقش موثری در اقتصاد کشور دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار