تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیش از ۷ هزار بیمار صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیش از ۷ هزار بیمار صعب العلاج در استان خبر داد.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر از استان در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شدند، ولی نیاز است اطلاع رسانی وسیع‌تر برای همه گروه‌های هدف انجام شود.

او با بیان اینکه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت ۱۰۷ گروه بیماری پر هزینه را شامل می‌شود افزود: هزینه درمانی بیماران خاص و صعب العلاج که از ابتدای سال بر بیماران تحمیل شده نیز قابل پرداخت است.

اربابی عنوان کرد: عمده بیماران خاص و صعب العلاجی که در خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، افراد دارای بیماری‌های پرفشار خونی، دیابت و سرطان هستند، اما همچنان نیاز است تمام بیمه‌ها برای اطلاع رسانی به گروه‌های هدف پای کار باشند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محدودیتی در حوزه اعتباری برای حمایت از بیماران وجود ندارد بیان کرد: سقفی برای کمک هزینه‌های درمان به خصوص حوزه ناباروری وجود ندارد و هر فرد تا ۵۰ میلیون تومان می‌تواند از این خدمات به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شود.

او گفت: خدمات ناباروری هم اکنون در پوشش خدمات بیمه سلامت است و تا ۹۰ درصد تعهد سهم سازمان و تا سه بار ارائه خدمت با تعرفه بخش دولتی در سال تحت پوشش است.

اربابی با بیان اینکه بیش از ۴۸۰ هزار نفر در خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: هم اکنون ۶ صندوق بیمه‌ای تحت نظارت بیمه سلامت در استان فعال است که ۶۳ درصد جمعیت استان را زیر پوشش قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.