به منظور ایجاد آرامش روانی برای فرزندان مراجعه کنندگان به مجتمع قضايی شهيد قدوسی اصفهان، اتاق کودک در این مجتمع دایر شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت حقوق کودکان در تمام مکان‌های عمومی اظهار کرد: برخی از مراجعه کنندگان به مجتمع‌های قضایی، مجبور هستند به هر دلیلی به همراه کودکان خود وارد محیط دادگاه شوند و با توجه به جو حاکم بر اینگونه مکان‌ها، ممکن است آرامش و روان کودکان تحت تاثیر قرار گیرد.


حجت‌الاسلام اسدالله جعفری افزود: این موضوع در دادگاه‌های خانواده که برخی اوقات مشاجره‌های لفظی بین زوج یا خانواده‌های آن‌ها صورت می‌گیرد، نمود بیشتری پیدا می‌کند.


او ادامه داد: طرح اتاق کودک در ساختمان دادگاه خانواده به ابتکار و همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و با مشارکت نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهاد‌هایی که در حوزه حقوق کودک فعالیت دارند اجرا شد.


رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از اجرای طرح تبیینی بصیرتی ۱۰ شب،۱۰  مسجد هم خبر داد و گفت: به منظور جهاد تببین، دومین سال پیاپی این طرح در ۱۰ مسجد یا بقعه متبرک شهر اصفهان اجرا می‌شود.


در حاشیه این طرح در بقعه امامزاده ستی فاطمه (س) اهالی محل، مشکلات حقوقی و قضایی خود را به صورت مکتوب به مسئولان قضایی استان انتقال دادند. رئیس کل دادگستری استان نیز بر پیگیری و پاسخ به این درخواست‌ها تاکید کرد.

 

افتتاح اتاق کودک در دادگاه خانواده اصفهان

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.