لوگوها و نمادها هر روز در اطراف ما هستند، به عنوان یادآوری های کوچک و کارهایی که باید انجام دهیم و نکات ظریف برای خرید محصولات. آیا تا به حال به نمادها و نشانه هایی که مرتباً می بینید دقت کرده اید؟
بک هیل، کمدین استرالیایی در توییتر، نماد روشن/خاموش را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که متوجه شده این نماد ترکیب ۰ و ۱ است، همان ترکیب ۰ و ۱ اعداد باینری. در اینجا برخی نمادهای دیگر را که کاربران در پاسخ به بک هیل مطرح کرده اند را مرور می کنیم.
چند کاربر توییتر فاش کردند که آمپر بنزید در ماشین نه تنها به شما می گوید که چه زمانی به سوخت نیاز دارید، بلکه یادآوری می کند که درپوش بنزین شما در کدام سمت خودرو قرار دارد.
یکی از کاربران باهوش توضیح داد که علامت آمپرسند (&) در واقع «et» است که در زبان لاتین به معنی «و» است.
کاربر دیگری در توییتر توضیح داد که برخی از طراحان گرافیک از یک امبیگرام (متقارن نما) استفاده می کنند، یعنی در برخی لوگوها اگر متن را ۱۸۰ درجه بچرخانید، نوشته آنها شبیه دو کلمه متفاوت به نظر می رسند.
شخص دیگری به این نکته اشاره کرد که لوگوی برنامه Save Pic در واقع تصویری از یک فلاپی دیسک است که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی برای ذخیره داده ها استفاده می شد.
قدرت تکنولوژی! یکی دیگر از کاربران توییتر اشاره کرد که لوگوی Sony Vaio تغییر از آنالوگ به دیجیتال را نشان می دهد.
یکی از کاربران توییتر متوجه شد، فلش لوگوی آمازون بین “a” و “z” به این معنی است که شما می توانید همه چیز را از A تا Z (حروف ابتدا و انتهای الفبای انگلیسی) پیدا کنید.
کاربر دیگری متوجه شد لوگوی خودرو تویوتا حاوی تمام حروف نام این شرکت است.
در لوگوی فدکس یک فلش بین حرف E و x پنهان شده است.
کاربر دیگری اشاره کرد که لوگوی اسپاتیفای دقیقا در وسط دایره مرکزی آن قرار ندارد.
در پاسخ به این موضوع توییتر، یکی از کاربران به این نکته اشاره کرد که مرکز لوگوی نینتندو جایی نیست که انتظارش دارید.
منبع: روزیاتو