ایمن سازی محور ایذه برای کاهش حوادث

از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر طرح ایمن سازی در محور ایذه اجرایی شده است.

محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون در محدوده سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل و باغملک سه پروژه لکه گیری و روکش آسفالت اجرا و به بهره برداری رسیده و در ۲ مقطع آن عملیات در حال انجام است.

او می گوید: بهسازی ۱۰ کیلومتر از محور هفتکل، باغملک به سمت ایذه نیز در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار دارد، امسال پروژه ایمن سازی شامل نصب بالغ بر ۲۷ هزار علائم و تجهیزات ایمنی، هفت مقطع پر حادثه احداث روشنایی نقطه‌ای، ۲۷۰ کیلومتر خط کشی محور، ۴۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی و ۲۳ مقطع شیار لرزاننده عرضی و بالغ بر پنج کیلومتر احداث جداکننده میانی بتنی (نیوجرسی) در محور ایذه اجرایی شد.

به گفته او محور ایذه - دزپارت به دلیل ترافیک بالا و سنگین و عدم بهسازی مناسب در سال‌های گذشته دچار خرابی شده و در مقاطعی از این محور رویه جاده کاملاً از بین رفته که باعث نارضایتی رانندگان و کاربران جاده‌ای شده بود که با پیگیری بزرگترین طرح روکش آسفالت خوزستان به طول ۲۷ کیلومتر «از مجموع ۵۰ کیلومتر کل مسیر» اجرا شد.

او می گوید: عملیات احداث باند افزایشی سبقت به طول ۴.۵ کیلومتر با هدف رفع نقاط حادثه خیز، تسهیل ترافیک و کاهش گره‌های ترافیکی مهر ماه امسال در محور ایذه - دزپارت به اتمام رسید و اجرای ۲ کیلومتر دیگر در دستور کار است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

جولانژاد گفت: سه پروژه ساخت و روکش آسفالت (کل ۱، کل ۲ و حاجیان) در محور‌های روستایی ایذه اجرایی شد و تا پایان سال نیز اجرای چهار پروژه (شره، جی جی نوترکی، امامزاده بردبران و برزرد) در دستور کار اداره کل قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.