به زودی، افتتاح ۳ پایگاه اورژانس در قزوین

در ایام الله دهه فجر سه پایگاه در اورژانس استان قزوین افتتاح خواهد شد.

 دکتر حسن اسماعیلی رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: در ایام الله دهه فجر امسال سه پایگاه اورژانس جدید در استان شامل پایگاه‌های رشتقون، زاورک و دستجرد مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و به طور رسمی خدمات دهی به مسافران و شهروندان را کلید می‌زنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس که به دلیل خرابی قابل استفاده نبودند، پس از انجام تعمیرات و بهسازی به ناوگان خدمات دهی اورژانس استان افزوده شد.

اسماعیلی افزود: این آمبولانس‌ها به دلیل نیاز به تعمیرات از چرخه خدمات رسانی خارج شده بودند، اما با کمک‌های اعتباری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی، اورژانس کشور و خیران بار دیگر به ناوگان اورژانس استان قزوین اضافه شدند.

وی اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین دارای ۹۰ دستگاه آمبولانس است که ۳۰ مورد آن‌ها در دست تعمیر قرار داشتند که از این تعداد ۲۰ دستگاه دستگاه تعمیر شده و پیگیر تعمیرات ۱۰ دستگاه باقی مانده هستیم.

این مسوول گفت: اورژانس قزوین با ۵۱ پایگاه شامل یک پایگاه اتوبوس لانس، ۲ موتورلانس، یک پایگاه هوایی و سایر پایگاه‌های شهری و جاده‌ای به شکل شبانه روزی در خدمت شهروندان قزوینی و سایر هموطنان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین یادآور شد: ۴۲۰ نیروی این مرکز شامل ۳۷۰ نیروی عملیاتی و ۵۰ نیروی ستادی در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی و خدمات رسانی هستند.

این مسوول در ادامه از خیران خواست تا به اورژانس قزوین در تامین زمین و ساخت پایگاه‌های مورد نیاز و همچنین تهیه تجهیزات مربوط به امدادرسانی درمانی به حادثه دیدگان کمک کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.