در قطب آموزش پزشکی شرق کشور؛

پزشکان متخصصی که در بیرجند دانش آموخته می شوند

دانشگاه بیرجند با تجربه موفق آموزش رشته های تخصصی به یکی از قطب های آموزشی شرق کشور تبدیل شده است.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون هزار و ۵۷۰ پزشک عمومی در استان مشغول به تحصیل برای گرفتن مدرک دکترای عمومی، ۳۰ پزشک مشغول به گرفتن مدرک دکترای تخصصی هستند و ۱۶۹ دانشجو در تحصیلات تکمیلی و ۱۲۸ دستیار تخصص نیز در کد‌های یک تا ۴ در حال تحصیل هستند.

او افزود: پزشکان عمومی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در رشته‌های مختلف مغز و اعصاب، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، رادیولوژی، پزشک خانواده، بیهوشی و قلب در حال تحصیل برای گرفتن مدرک تخصصی خود هستند.

موسوی میرزایی ادامه داد: هم اکنون به طور کلی بالغ بر ۴ هزار دانشجو در ۶۵ کد رشته مختلف در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: خراسان جنوبی پارسال بیشترین میزان قبولی در رشته‌های تخصصی را نسبت به جمعیت شرکت کننده در کشور داشت.

او عنوان کرد: هم اکنون هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که نسبت به قبل از انقلاب هزار و ۳۴۰ تخت اضافه شده است.

موسوی میرزایی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و افغانستان منعقد شده است که طبق آن در بحث گردشگری سلامت یا گردشگری درمانی همکاری کرده و به دانشجویان افغانستانی نیز خدمات آموزشی ارائه می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.