دانشگاه بیرجند با تجربه موفق آموزش رشته های تخصصی به یکی از قطب های آموزشی شرق کشور تبدیل شده است.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون هزار و ۵۷۰ پزشک عمومی در استان مشغول به تحصیل برای گرفتن مدرک دکترای عمومی، ۳۰ پزشک مشغول به گرفتن مدرک دکترای تخصصی هستند و ۱۶۹ دانشجو در تحصیلات تکمیلی و ۱۲۸ دستیار تخصص نیز در کد‌های یک تا ۴ در حال تحصیل هستند.

او افزود: پزشکان عمومی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در رشته‌های مختلف مغز و اعصاب، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، رادیولوژی، پزشک خانواده، بیهوشی و قلب در حال تحصیل برای گرفتن مدرک تخصصی خود هستند.

موسوی میرزایی ادامه داد: هم اکنون به طور کلی بالغ بر ۴ هزار دانشجو در ۶۵ کد رشته مختلف در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: خراسان جنوبی پارسال بیشترین میزان قبولی در رشته‌های تخصصی را نسبت به جمعیت شرکت کننده در کشور داشت.

او عنوان کرد: هم اکنون هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که نسبت به قبل از انقلاب هزار و ۳۴۰ تخت اضافه شده است.

موسوی میرزایی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و افغانستان منعقد شده است که طبق آن در بحث گردشگری سلامت یا گردشگری درمانی همکاری کرده و به دانشجویان افغانستانی نیز خدمات آموزشی ارائه می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.