رئیس پارلمان جمهوری چک بی توجه به خشم چین، در تماسی تلفنی با وزیر خارجه تایوان گفتگو کرد.

پس از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور منتخب جمهوری چک با رئیس تایوان که با خشم مقامات پکن همراه بود، اکنون رئیس پارلمان این کشور بر پیوند دیپلماتیک با تایپه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارکتا پکاروا آداماوف، رئیس پارلمان جمهوری چک امروز (چهارشنبه) به تایوان اطمینان داد که پراگ از همکاری میان دو کشور حمایت می‌کند. او همچنین وعده داد در ماه مارس به تایپه سفر کند.

این مقام جمهوری چک درباره تماس تلفنی با جوزف وو، وزیر خارجه تایوان گفت: من به او اطمینان خاطر دادم حمایت سیستماتیک از شریکمان که به حقوق بشر و لیبرال دموکراسی احترام می‌گذارد اولویت روابط دیپلماتیک میانمان باشد.

قرار است رئیس پارلمان جمهوری چک در راس هیاتی بلندپایه به همراه تجار و نمایندگان حوزه آموزش و موسسات علمی ماه مارس به تایوان سفر کند. گر چه پراگ به طور رسمی روابط دیپلماتیک با تایوان ندارد، اما این کشور اروپایی می‌کوشد در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی با تایپه روابط خود را گسترش دهد.

پیش از این پتر پاول، رئیس جمهور منتخب جمهوری چک در تماسی تلفنی با تسای اینگ ون، رئیس تایوان گفتگو کرد. پاول که قرار است اوایل ماه مارس قدرت را در این کشور بر عهده بگیرد بر گسترش روابط با تایپه تاکید دارد. این در حالی است که چین با گسترش روابط سیاسی میان کشورهای جهان و جزیره تایوان به شدت مخالف است. 

پکن تایوان را بخشی از خاک خود می داند و همواره بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تاکید کرده است. با این حال، کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، ژاپن و استرالیا به طور پیوسته اقدام به اعزام نمایندگان سیاسی خود به این جزیره با هدف ایجاد نارضایتی چین می کنند. 

گرچه پکن همواره بر بازگشت بدون خشونت و آرام تایوان به خاک مادری تاکید داشته است، اما شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در آخرین نشست حزب کمونیست این کشور استفاده از زور برای بازگشت این جزیره تحت فرمان پکن را رد نکرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار