آمریکا: جنگنده چینی به ۶ متری جنگنده ما نزدیک شد

ارتش آمریکا از نزدیک شدن یک هواپیمای چینی به یک جنگنده آمریکایی و تغییر مسیر آن خبر داد.

ارتش آمریکا در بیانیه امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد که جنگنده چین به ۶ متری جنگنده نیروی هوایی آمریکا نزدیک شده و آن را مجبور به ترک مسیر کرد تا در مسیر هوایی دریای جنوبی چین برخوردی صورت نگیرد.

به گزارش رویترز، این حادثه در تاریخ ۲۱ دسامبر و به دنبال گزارش‌های ادعایی آمریکا درباره رفتار‌های اخیر فزاینده چین انجام شده است و در آن یک جت جنگنده جی-۱۱ (J-۱۱) از نیروی دریای چین و یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا بود. در بخشی از بیانیه ارتش آمریکا در این باره آمده است: «نیروی مشترک هند-اقیانوسیه و آمریکا به یک منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام اختصاص دارد و به پرواز، قایقرانی و عملیات در دریا و حریم هوایی بین‌المللی با در نظر گرفتن ایمنی همه کشتی‌ها و هواپیما‌ها طبق قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.»

پیشتر در ماه نوامبر، «لوید آستین» رئیس پنتاگون آمریکا، در دیدار با همتای چینی خود بر لزوم ارتباط با هدف حل کردن بحران ارتباطات تاکید کرد و اقدامات ارتش چین را بسیار خطرناک عنوان کرد.

از طرفی وزارت دفاع استرالیا در ماه ژوئن اعلام کرد که یک هواپیمای جنگنده چینی در مه یک هواپیمای تجسسی نظامی استرالیا را در منطقه دریای جنوبی چین رهگیری کرد و همچنین در بیانیه خود گفت: «جت چینی بسیار نزدیک به هواپیمای ما پرواز کرد.»

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بار‌ها به آمریکا و متحدانش برای حضور در آب‌های دریای جنوبی چین هشدار داده است، آمریکا هم به تازگی برنامه امنیتی ترانس آتلانتیک را ارائه کرده تا نسبت به هرگونه اقدام نظامی چین علیه تایوان واکنش دهد. اوایل سال جاری مقام‌های چین به همتایان آمریکایی خود گفتند که آب‌های مربوط به تایوان را آب‌های بین‌المللی نباید در نظر گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۲۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
خوب احمق دکمه ایجکت رو برا همین مواقع اختراع کردن. حالا هم طوری نیس. سه بار صندلی تو ابکشی کنی طاهر میشه. البته بعد از رفع اصل نجاست یعنی جو بایدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
این شش متر چجوری محاسبه شده . از نوک بال به بال از روی هواپیما از زیر هواپیما از جلوی هواپیما از عقب هو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۱
لازمه تا دنیا همانطور جلوی وحشیگری و تجاوز روسیه ایستاده در مقابل چین کومونیستی هم موضع بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
درگیری درطول تاریخ بوده وهست خوشا درگیریهای که درآن قلدری سیلی میخورد ومات ومبهوت ازشکسته شدن غرور پوشالی اش آمریکا ونوکرانش درمنطقه ژاپن وکره و.. نمیتوانند ورود ...!!! وچینی رو به باغ تایوان ! ممنوع کنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۱
آمریکا بیست هزار کیلومتر دورتر از مرزاش اونجا چیکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ دی ۱۴۰۱
چیکار میکنه نه چه گ....ی میخوره صحیح میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
حفظ امنیت .بفهم اینو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۹ دی ۱۴۰۱
همه کشورها دیگه جرأت پیدا کردن جلو آمریکا وایسن. بعد از اینکه ایران سربازاشون گرفت یا کشتی رو جلو چشم ناوهای جنگی آمریکا گرفت و فقط نگاه کردن بقیه کشورها هم میبینن طبل تو خالی بودن آمریکا. به قول مقام روسی بعد از بمباران پایگاه آمریکا توسط ایران گفت شما قواعد بین المللی رو دگرگون کردین که از آمریکا میترسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
دقیقا . الان دلارشون شده ۴۰۰۰ تومن بله چهار هزار تومن . ببین چقدر ضعیف شدن!
آخرین اخبار