سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت : شهرداری کرمانشاه باید نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه‌های عمومی به موقع پرداخت کند.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه گفت : نیم درصد درآمد شهرداری باید بر مبنای تفریق بودجه سال ۱۴۰۰ با حداقل ۲۰ درصد افزایش نیم درصد شهرداری پرداخت شود و اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این خصوص مکاتبات لازم را انجام دهد.

وی سخنانش با تاکید بر اینکه کتاب را باید گرامی بداریم، گفت: ما برای هر کتاب باارزش که به دنیا می‌آید باید جشن تولد بگیریم، لذا جایگاه کتاب بسیار ارزنده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: نشست‌های تحلیل و بررسی کتاب، نقد کتاب، رونمایی و نمایشگاه کتاب‌های مناسبتی در کتابخانه‌های عمومی و ارج نهادن به جایگاه کتاب و اهالی کتابخوان از کار‌های بسیار خوب نهاد کتابخانه‌های عمومی است و ما باید این برنامه‌ها را در اولویت مسایل فرهنگی ادارات قرار دهیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: ترمیم و مرمت ساختمان کتابخانه عمومی شهید آوینی باید طبق نظر مشاور و کارشناس در دستور کار قرار بگیرد و فعالیت این کتابخانه نباید قطع شود، این ساختمان نیازمند برآورد هزینه اصولی است.

رحیمی‌زنگنه، در خصوص منابع ارزشمند کتابخانه شخصی آیت الله نجومی خاطرنشان کرد: کرمانشاه باید شرایط و زیرساخت نگهداری این منابع با ارزش را مهیا کند تا بتوانیم کتاب‌های ایشان را به کرمانشاه برگردانیم، لذا این مساله خدمت بزرگی به مردم استان و تاریخ کرمانشاه است، زیرا این منابع ارزشمند افتخار علمی فرهنگی و هنری ماست.

پروژه کتابخانه مرکزی راه اندازی می شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: به زودی پروژه کتابخانه مرکزی راه اندازی می‌شود و پیمانکار آن فعالیت تکمیل ساختمان کتابخانه را ادامه می‌دهد.

معصومه حسنی‌خونسار، با توجه به پیش رو بودن دهه مبارک فجر برخی از برنامه‌های ترویجی، فرهنگی را برشمرد و بیان داشت: در تمام کتابخانه‌های عمومی استان جشن پیروزی انقلاب و آذین بندی کتابخانه ها، همچنین نمایشگاه کتاب و سایر برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی، در خصوص مشکل کتابخانه شهید آوینی گفت: کتابخانه شهید آوینی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه است که از لحاظ سازه‌ای آسیب دیده و برای رعایت جانب احتیاط، اکنون به صورت نیمه تعطیل می‌باشد و نیازمند توجه تامین اعتبار برای مرمت است.

حسنی‌خونسار یادآور شد: در شهرستان کرمانشاه ۲۵ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۱۸ باب شهری و هفت باب روستایی است. تعداد منابع در ۲۵ باب کتابخانه ۳۸۵ هزار نسخه کتاب است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.