وزیر خارجه اوکراین از تحویل دور نخست تانک‌های وعده داده شده کشور‌های غربی خبر داد.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «قرار است در دور اول تحویل تسلیحات سنگین، ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک غربی را دریافت کنیم. این محموله‌ها از ۱۲ کشور برای ما ارسال خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، کولبا که در یک کنفرانس خبری زنده سخن می‌گفت، با اشاره به تعهدات کشور‌های خبری برای ارسال تسلیحات سنگین به این کشور تأکید کرد: «کشور‌هایی که قصد ارسال تانک به ما دارند به ۱۲ دولت رسیده‌اند. این تانک‌ها انواع مختلفی دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تانک لئوپارد ۲ آلمان، تانک چلنجر انگلیس، و تانک آبرامز ۱ آمریکا اشاره کنم. ما همچنین انتظار دریافت تانک فرانسوی لکرک را نیز داریم.»

گرچه وزیر خارجه اوکراین از تحویل دور جدید تسلیحات غربی به کشورش خبر داد، اما وی از ارائه یک برنامه زمانبندی شده در این باره خودداری کرد. کولبا گفت: «کی‌یف در پشت پرده به دنبال مجاب کردن کشور‌های بیشتری برای ارسال تانک است. ما علاوه بر تلاش به منظور افزایش کشور‌های اهدا کننده، به دنبال آن هستیم که کشور‌هایی که در این زمینه متعهد شده‌اند نیز شمار تانک‌های اهدایی خود را افزایش دهند.»

اوکراین از برنامه‌ریزی خود برای حملات تهاجمی گسترده به منظور بازپس‌گیری سرزمین‌های از دست داده در منطقه شرق این کشور خبر داده است. واشنگتن از کی‌یف خواسته است تا زمان رسیدن تسلیحات غربی، برنامه‌های تهاجمی خود را اجرایی نکند.

با این حال، مقامات اوکراینی نگران هستند روسیه طی هفته‌ها و ماه‌های آینده زودتر از این کشور اقدام به انجام حملات تهاجمی به مناطق شرقی این کشور و کنترل کامل منطقه لوهانسک و دونتسک کند.

«جان مرشایمر» استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان است تأکید دارد روسیه محکوم به پیروزی در جنگ اوکراین است و به هر میزان کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین افزایش یابد و کی‌یف به پیروزی در جنگ نزدیک شود، احتمال استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ای بیشتر می‌شود و این امر به منزله شکست مطلق اوکراین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
از هر تانک یک نمونه غنیمت گرفته شود تا ....
آخرین اخبار