رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید به رئیس جمهور روسیه بیشتر از «انسان‌های فرومایه‌ای» که در اطلاعات آمریکا کار می‌کنند، اعتماد دارد.

 ترامپ در حالی که مقاله‌ای در مورد چارلز مک گونیگال، یکی از مقامات سابق اف‌بی‌آی و یکی از چهره‌های برجسته تحقیقات در مورد روابط کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه را به اشتراک می‌گذاشت، بار دیگر تاکید کرد به پوتین بیشتر از برخی ماموران اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارد. مک گونیگال اخیراً به ظن چندین تخطی قانونی، از جمله همکاری با یک الیگارش تحریم شده روسیه دستگیر شده است.

به گزارش مجله نیوزویک، ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به اظهاراتش پس از دیدار با پوتین در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. او پس از این دیدار برخلاف اظهارات اف‌بی‌آی گفته بود که «هیچ دلیلی» نمی‌بیند روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده باشد.

ترامپ نوشت: «ملاقات در هلسینکی [پایتخت فنلاند] را به یاد می‌آورید وقتی که یک خبرنگار درجه ۳ از من پرسید به رئیس‌جمهور روسیه پوتین بیشتر اعتقاد دارم یا فرومایه‌های اطلاعاتی خودمان؟ حسم آن موقع این بود که همان موقع آدم‌های بدی مانند جیمز کومی، مک‌کیب که همسرش توسط هیلاری کلینتون حقه‌باز حمایت می‌شد، برنان، پیتر استرزاک و معشوقه‌اش لیزا پیج دور و برمان هستند. حالا اسم مک‌گونیگال و بقیه را هم به این فهرست اضافه کنید. کدام را انتخاب می‌کنید، پوتین یا این وصله‌های ناجور را؟»

ترامپ بار‌ها به خاطر حمایت از پوتین هم در زمان ریاست جمهوری و هم زمانی که کاخ سفید را ترک کرد، مورد انتقاد قرار گرفته است. چاک شومر، رهبر وقت دموکرات سنا در سال ۲۰۱۸ گفت که «در کل تاریخ کشور ما، آمریکایی‌ها هرگز ندیده اند که رئیس جمهور کشورشان از دشمن حمایت کند، همانطور که ترامپ از پوتین حمایت می‌کند».

ترامپ همچنین، توسط اعضای حزب خود، به دلیل اظهارنظر‌هایی که در مورد پوتین پیش از حمله روسیه به اوکراین انجام داد، محکوم شد. ترامپ همچنین بار‌ها مدعی شده است که اگر او هنوز رئیس جمهور بود، جنگ اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد یا حتی در صورت وقوع، یک روزه مذاکرات صلح به نتیجه می‌رسید و جنگ تمام می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
خداییش خودتم همچی مالی نیستی ها !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
آقای پوتین هم همین اعتماد تو را کم داشت نفله تروریست چرا نمی میری لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
ترامپ حیوان صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
بگو انگل و نجس
آخرین اخبار