معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران به لزوم ترویج تولید و اصلاح فرهنگ مصرف مرغ سایز تاکید کرد.

مسعود احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به لزوم ترویج تولید و اصلاح فرهنگ مصرف مرغ سایز، گفت: بر اساس نامه معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور مقرر شد برنامه ملی تولید و عرضه مرغ سایز با وزن لاشه حداکثر یک هزار و ۸۰۰ گرم انجام شود.

او افزود: برنامه ملی تولید و مصرف مرغ سایز از برنامه‌های حاکمیتی و مورد توجه بوده که نیازمند همراهی، هماهنگی بدنه ستادی، استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌های تولیدی ملی و استانی است که در گام اول اجرا و راهبری برنامه به تشکل ملی فدراسیون طیور ایران و مجری برنامه ملی کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشت تفویض شد.

احمدی گفت: همزمان سایر دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما و سازمان تات نیز در این امر برنامه‌های تبلیغی و اقناع سازی ذینفعان و آحاد جامعه را در رسانه‌های دیداری و شنیداری و کنترل و نظارت سیستمی از طریق سامانه‌های در اختیار وزارت متبوع بصورت کشوری در دستور کار قرار دارند.

او افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات مازندران در اجرای هرچه بهتر این برنامه در کشور، با همراه سازی بیشتر تولیدکنندگان و پرورش دهندگان و هماهنگی بیشتر بدنه مدیریتی و کارشناسی استان، این مهم مطابق با مصوبات شورای امنیت ملی و توجه به جلوگیری از پیگیری‌ها و تذکرات دستگاه‌های نظارتی بطور جدی در دستورکار قرار گرفته و اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.