رئیس جمهور تونس پس از تحریم شدن دور دوم انتخابات پارلمانی در کشورش از سوی مردم، اذعان کرد که مردم به این نهاد کشور بی اعتماد شده اند.

قیس سعید رئیس جمهوری تونس که به گفته کارشناسان مردم با تحریم انتخابات پارلمانی، نه بزرگی به وی گفتند، درباره عدم مشارکت شهروندان کشورش در انتخابات گفت: مردم به نهاد‌های کشور بی اعتماد شدند.

رئیس جمهور تونس که پس از اعلام مشارکت پایین انتخاباتی در دور دوم انتخابات پارلمانی کشورش سخن می‌گفت، ادعا کرد: علت عدم مشارکت مردم این است که شهروندان به این علت که نهاد‌های پارلمان در طول ۱۰ سال گذشته، دولت را دستکاری کرده اند، برایشان دیگر اهمیت ندارد. باید نتایج را به صورت مختلف خواند، چرا که ۹۰درصد در رأی گیری شرکت نکردند، چرا که دیگر پارلمان برای آن‌ها مهم نیست.

رئیس جمهوری تونس درحالی عدم موفقیتش در شکستن تحریم انتخابات پارلمانی را توجیه کرد که هیأت عالی مستقل انتخابات این کشور، میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات پارلمانی را ۱۱.۴ درصد اعلام کرد.

فاروق عسکر رئیس هیأت عالی مستقل انتخابات تونس در کنفرانس مطبوعاتی گفت که از مجموع واجدین شرایط هفت میلیون و ۸۵۰ هزار نفری، تنها ۸۹۵ هزار در این انتخابات شرکت کرده اند.

دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی تونس با ۲۶۲ نامزد روز یکشنبه در سایه تحریم احزاب و جریان‌های سیاسی مخالف در سراسر این کشور برگزار شد.

احزاب و گروه‌های سیاسی تونس با اشاره به کم رمق بودن دور دوم انتخابات که دیروز برگزار شد، آن را نشانه پشت کردن مردم به برنامه‌های سیاسی «قیس سعید» رییس جمهوری دانسته و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شدند.

دور نخست این انتخابات ۱۷ دسامبر (۲۶ آذرماه) با میزان مشارکت ۱۱.۲۲ درصد برگزار شد.

بر اساس قانون اساسی جدید تونس که جولای گذشته پس از برگزاری همه پرسی با حضور یک سوم مردم تصویب شد، اختیارات پارلمان جدید محدود خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار