فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به تازگی توسط این سازمان آغاز شده است، نیازمند همراهی همه افراد جامعه است.

سرهنگ رضا اکبری روز دوشنبه در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت استان‌های سراسر کشور در مشهد افزود: تخریب پوشش گیاهی، زیست انسان را به مخاطره می‌اندازد بنابراین باید همه باهم در تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تلاش کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور به عنوان سرمایه‌های ملی با مشارکت و همکاری مردم میسر و شدنی است .

وی با بیان اینکه حوزه منابع طبیعی فراملی و بین المللی است، افزود: برای جلوگیری از تخریب سرزمین باید حافظ پوشش گیاهی باشیم و اجازه تصرف به اراضی ملی را به سودجویان ندهیم که این موضوع تنها با همت و مشارکت مردمی میسر است.

سرهنگ اکبری ادامه داد: در سازمان منابع طبیعی حافظ و متولی امنیت زیستی، امنیت حیاتی و امنیت غذایی کشور و جامعه هستیم، این در حالی است که امنیت غذایی مستلزم حفظ آب ، خاک و پوشش گیاهی است.

وی بیان کرد: اگر امروز هوا برای نفس کشیدن و خاک و آب برای زیستن داریم، نتیجه زحمات همکاران یگان حفاظت است که در این جایگاه خطیر با نیت الهی در مسیر حراست از انفال و اراضی ملی تلاش می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی با اشاره به اهداف گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت استانهای سراسر کشور گفت: استفاده از تجارب الگوهای موفق، ارتقای سطح دانش و آگاهی فرماندهان یگان حفاظت در خصوص مباحث حقوقی، قضایی و اداری در مسائل و مشکلات استانها از این جمله است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروهای حفاظتی ضابطین خاص دادگستری هستند، در این گردهمایی دوره آموزشی توسط دستگاه قضایی استان در خصوص مسائل مربوط به ضابطین دادگستری برگزار می‌شود.

گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت استان‌های سراسر کشور از روز دهم بهمن ماه در مشهد آغاز شد و برای مدت ۲ روز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۱:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
اعلام کمک به مسئولان شهرستان قوچان جهت خدمت داوطلبانه کاشت نهال
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۲:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
مردم شهرستان قوچان بارهادر کمپین ها اعلام حضور و مشارکت نموده اند اما حرکتی از سوی مسیولان شهرستان دیده نشده