رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از گذشته تاکنون فعالیت زرتشتیان وجود داشته و این قشر از جامعه در حوزه‌های مختلف به صورت قانونی فعالیت دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان از دستگاه قضایی به عنوان مرجع عدل و عدالت یاد کرد و گفت: از گذشته تاکنون موضوع فعالیت زرتشتیان در کشور و استان کرمان وجود داشته و این قشر از جامعه در حوزه‌های مختلف به صورت قانونی فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه زرتشتیان ایران پس از پیروزی انقلاب همراهی و همخوانی خوبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اند و در حال حاضر نیز تعامل بسیار خوبی وجود دارد.

وی به راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان اشاره و بیان کرد: این شورا نیز بسیار فعال و خوشنام هستند و تمام تلاش خود را برای تحقق صلح و سازش به کار می‌گیرند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: در دستگاه قضایی کمک می‌کنیم که جامعه زرتشتیان از حقوق شهروندی خود بهره‌مند باشند و در این زمینه مشکلی در استان کرمان وجود ندارد.

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از جامعه زرتشتیان تقدیر کرد و گفت: شورا‌های حل اختلاف ویژه زرتشتیان در چهار استان کشور راه اندازی شده است و انتظار می‌رود که این شورا بهترین شورای حل اختلاف زرتشتیان در کشور باشد.

وی یادآور شد: در حوزه مسائل حقوقی تاکنون آنچه عدالت بوده و ما به دنبال آن هستیم، محقق شده است.

وی به برگزاری جشن سده در کرمان نیز اشاره و از این جشن به عنوان یک جشن ملی و تاریخی یاد کرد و افزود: جشن سده با وجود آنکه در چند استان کشور برگزار می‌شود، اما از استان کرمان به عنوان یک جشن ملی به ثبت رسیده است و مقدمات ثبت بین المللی این جشن نیز فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار