رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان یزد گفت: برای همه زندانیان استان ایجاد اشتغال شده و مددجوی بیکار نداریم.

محمدکوزه گران رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان یزد افزود: یزد جزو استان‌هایی است که برای همه زندانیان آن ایجاد اشتغال شده و مشغول به کار هستند و واحد‌های تولیدی این استان به مرکز برای معرفی نیروی کار اعلام نیاز می‌کنند، اما نیرویی برای معرفی نداریم، زیرا تمامی زندانیان استان شاغل هستند.

او با اشاره به رایزنی‌های بنیاد تعاون و اداره کل زندان‌های استان با واحد‌های تولیدی برای اشتغال زندانیان در گذشته، ادامه داد: یزد یک شهر صنعتی با کارخانه‌های تولیدی زیاد است که با توجه به وجود این کارخانه‌ها زندانیان مهارت دیده بیکار نمی‌مانند.

کوزه گران از حمایت ۲ ساله از زندانیان پس از آزادی خبر داد و تصریح کرد: زندانیان پس از آزادی و با تشکیل پرونده تحت حمایت مرکز مراقبت قرار می‌گیرند و حتی برای فرزندان این افراد «کلاس‌های اوقات فراغت و برای همسرانشان کلاس‌های خیاطی، قلاب‌بافی، عروسک‌دوزی و…» تشکیل می‌دهیم و با توجه به تاکید سازمان زندان‌ها موظف هستیم تا از زندانیان نیازمند حمایت کنیم.

رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان یزد اظهار داشت: هر زندانی نیازمندی که پس از آزادی به مراکز مراقبت مراجعه کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

او در تشریح اقدامات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان یزد برای حمایت زندانیان پس از آزادی گفت: برای جلوگیری از بازگشت مجدد مددجویان به زندان، مراکز مراقبت پس از خروج در سراسر کشور از این افراد و خانواده‌های آنان به روشش‌های مختلف حمایت می‌کنند.

کوزه گران از پرداخت وام ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی اشتغال خبر داد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر بازدید از محل زندگی زندانیان پس از آزادی، با «اهدای سبد کالا، تشکیل اردو‌های تفریحی و کلاس‌های آموزشی و رایزنی با کارخانه‌ها و مراکز کاریابی برای اشتغال» از این افراد و خانواده‌های آنان حمایت می‌شود.

رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان یزد با بیان اینکه که بانک‌های عامل برای اعطای وام خوداشتغالی به زندانیان آزاد شده را مرکز تعیین می‌کند، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون به ۴۱ نفر زندانی آزاد شده استان با عاملیت «بانک سپه، صادرات و صندوق کار آفرینی و…» وام اشتغال پرداخت شده است.

او در خصوص نظارت بر راه‌اندازی و ایجاد اشتغال پس از پرداخت وام اشتغال، تصریح کرد: بانک‌های عامل و اداره زندان‎های استان، بر هزینه کرد این تسهیلات نظارت دارند و مرکز مراقبت استان نیز ایجاد اشتغال این افراد را به صورت ماهیانه بازدید و رصد می‌کند.

کوزه گران با اشاره به اینکه امکان بازگشت به زندان افرادی که وام اشتغال دریافت می‌کنند، پنج درصد است، افزود: این در حالی است که احتمال بازگشت مجدد افراد آزاد شده به زندان به صورت طبیعی، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار