۲۳۹ میلیون تومان درآمد با اشتغال ۱۵ مددجو در کارگاه میناکاری زندان مرکزی یزد حاصل شد.

رضا مقبلی قرائی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد گفت: پانزده مددجوی زندان مرکزی استان یزد در امسال با همت دادگستری کل، اداره کل زندان‌های استان و مسئولان زندان مرکزی یزد، پس از حرفه آموزی در گارگاه فیروزه کوبی به مرحله تولید رسیده و درآمد ۲۳۹ میلیون تومانی کسب کردند.

او افزود: دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان یزد، نیز برهمین اساس در ۷ ماهه امسال با تشکیل ۴۶ کارگاه آموزشی و تولیدی در زندان‌های استان گام موثری در جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان برداشته‌اند، که از میان تشکیل کارگاه‌های خیاطی، چرم‌دوزی، کاربافی، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس و سفال و کفشدوزی در زندان مرکزی یزد نمونه‌ای از کارگاه‌های مستقر در زندان‌های استان یزد است.

رضا مقبلی قرائی اشاره کرد: کارگاه فیروزه کوبی از جمله کارگاه‌های تشکیل شده در زندان مرکزی یزد است که از ابتدای امسال تاکنون ۱ دوره آموزشی فشرده در این کارگاه برای زندانیان علاقه‌مند برگزار شده است.

رضا مقبلی قرائی گفت: محصولات تولیدی مددجویان در گارگاه «فیروزه کوبی» زندان مرکزی یزد توسط سازمان حمایت از زندانیان و یا تشکیل نمایشگاه در درون و بیرون زندان عرضه و بفروش رسیده و درآمد حاصل از آن مستقیما به حساب زندانیان واریز می‌شود و از ابتدای سال تاکنون درآمد حاصله از تولیدات میناکاری مددجویان در این کارگاه ۲۳۹ میلیون تومان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار