نشریه پولیتیکو از لابی مقامات نظامی آمریکا برای تحت فشار گذاشتن پنتاگون به منظور ارسال جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین خبر داد.

در حالی که تاکنون هیچ کشوری علیرغم درخواست‌های مکرر، هواپیما‌های جنگی مدرن ساخت غرب را در اختیار کی‌یف قرار نداده است، نشریه پولیتیکو روز شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که مقامات نظامی ایالات متحده «بی‌سر و صدا» به وزارت دفاع فشار می‌آورند تا به تحویل جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین برای کمک به جنگ علیه روسیه چراغ سبز نشان دهد.

به گفته یکی از مقامات پنتاگون و دو منبع دیگر آشنا با موضوع مصاحبه شده توسط این رسانه، نظرات در داخل وزارت دفاع برای ارسال هواپیما به اوکراین در حال افزایش است.

این گزارش می‌گوید که خوش‌بینی مقامات آمریکایی تا حدودی به دلیل تصمیم اخیر برای ارسال تانک‌های M۱ آبرامز و سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت به کی‌یف تحریک شده است.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا با اشاره به تحویل احتمالی اف۱۶ به پولیتیکو گفت: «فکر نمی‌کنم ما مخالف باشیم» و اشاره کرد که تصمیم نهایی گرفته نشده است.

این در حالی است که گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که تانک‌های آبرامز که واشنگتن تصمیم به ارسال آن‌ها به اوکراین گرفته احتمالاً به این زودی‌ها وارد نخواهند شد و ممکن است چندین ماه یا سال طول بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار