رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: برای نخستین بار دستگاه "والس" ویژه خط فرآوری تولید سیلیس از ذخایر مهم معدنی در این شهرستان و جنوب استان خراسان رضوی تولید شد.

هادی ایزدی روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از این دستگاه افزود: دستگاه فوق توسط یک از شرکهای تولیدی ماشین سازی گناباد و با هزینه ۱۳ میلیارد ریال تولید شده است.

وی ادامه داد: دستگاه والس فرآوری تولید سیلیس با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ تن پودر سیلیس طراحی و تولید شده و با این اقدام گام مهمی در توسعه صنعتی و معدنی تولید این فرآورده معدنی در استان خراسان رضوی و منطقه برداشته شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: این شهرستان از ظرفیتهای زیادی در زمینه ذخایر معدنی در بخشهای مختلف و از جمله مس، سرب، آهن، منگنز، سیلیس و غیره برخوردار است و قطب اقتصادی معادن در شمال شرق کشور به شمار می رود.

سیلیس (Silica) دومین عنصر رایج با ۲۵ درصد فراوانی در پوسته زمین است، این ماده غیر فلزی، سخت و به صورت بی رنگ تا خاکستری تیره وجود دارد. امروزه از این ماده معدنی در علوم مهندسی، نظری و تکنولوژی های گوناگون مانند تکنولوژی های فرآوری استفاده می کنند.

سنگ سیلیس دارای مقاومت و خواص و کاربردهای گوناگون و بسیار بالایی است و همین امر موجب شده این سنگ یکی از پرمصرف ترین سنگ ها در طبیعت باشد.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار