یکی از شرکت‌های دانش بنیان مشهدی، دستگاهی برای ضدعفونی کردن کتاب در ایران با عنوان نام تجاری تاراکلین طراحی و تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یکی از شرکت‌های دانش بنیان مشهدی به همت جوانان خلاق و پرتلاش خود، دستگاهی برای ضدعفونی کردن کتاب در ایران با عنوان نام تجاری تاراکلین طراحی و تولید کرده است.

امین درخشان مدیر عامل شرکت دانش بنیان در رابطه با تولید دستگاه ضدعفونی کتاب گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، فعالیت و ارائه خدمات کتابخانه‌ها تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفت به‌طوری که برخی از کتابخانه‌ها ارائه خدمات خود را به فضای مجازی منتقل و از بیم انتقال ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی حضوری خود را لغو کردند.

او افزود: این موضوع موجب عدم استقبال کاربران به کتاب‌های آنلاین و کاهش سرانه مطالعه در کشور شد، از همین‌رو شرکت زیست فناور تارا با تلاش جوانان خلاق خود نخستین و تنها دستگاه ضدعفونی کننده کتاب با اشعه UVC، یونیزاسیون و فیلتر HEPA در ایران را به بهره برداری رساند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: قابلیت زدودن گرد و غبار و عوامل آلرژی‌زا با فشار باد و فیلتر هپا، موثر در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی از قبیل کووید ۱۹، قابلیت ضدعفونی تمام قسمت‌های کتاب شامل جلد و صفحات داخلی، ضدعفونی انواع کتب، طراحی شده برای اشغال حداکثر فضا، طول زمان کار قابل تنظیم و قابلیت ضدعفونی ۱۰۰ تا ۱۵۰ جلد کتاب در ساعت را از جمله مزایای این دستگاه است.

درخشان بیان کرد: این دستگاه قابل استفاده در ادارات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها است که علاوه بر ضدعفونی کتاب و کاغذ برای وسایل الکترونیکی و تجهیزات حساس به الکل و مایع شوینده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول یکسال اخیر بسیاری از کتابخانه‌های بزرگ کشور به این دستگاه مجهز شده اند.

او با بیان اینکه این دستگاه دارای استاندارد‌های لازم از جمله تاییدیه وزارت بهداشت درمان است تصریح کرد: این محصول قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی به لحاظ کیفیت و کارایی است و در واقع بهترین روش به جای قرنطینه کتاب‌ها در شرایط فعلی است.

انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.