صید آبادی بابیان اینکه ۳۳هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی صورت گرفت، گفت: ۱۵۹واحد متخلف بهداشت در شاهرود و میامی تعطیل شدند.

صید آبادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرودابراز داشت: در این راستا طرح سلامت محیط با بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی دو شهرستان شاهرود و میامی در دستور کار قرار گرفت و طی ۹ ماهه سال جاری ۳۳ هزار و ۷۰۵ بازدید بهداشتی انجام شد.

وی ضمن بیان اینکه هدف از اجرای این بازدیدها حفظ و ارتقای سلامت مردم و جلوگیری از سو استفاده برخی کاسبان سودجو است، افزود: با توجه به اینکه مسمومیت های ناشی از استفاده مواد غذایی مسموم و فاسد می تواند برای مردم خطرات زیادی و حتی در مواردی مرگ را به دنبال داشته باشد لذا کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شاهرود و میامی این کار با حساسیت بیشتری به انجام رساندند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طی مدت مذکور کارشناسان بهداشت از ۲۱ هزار و ۱۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و هفت هزار و ۶۰۰ مکان عمومی در شاهرود و میامی بازدید کردند، ابراز داشت: این نظارت‌ها منجر به تعطیلی ۱۵۹ واحد متخلف از قوانین بهداشتی شده است.

صیدآبادی از معرفی ۲۳۴ واحد متخلف به مراجع قضایی و صدور ۱۱۸۹ اخطاریه بهداشتی برای مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در شاهرود و میامی خبر داد و تصریح کرد: برای جلوگیری بروز مسمومیت‌های ناشی از آب و مواد غذایی طی مدت مذکور ۱۰ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی مسموم و فاسد معدوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار