اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش برف و باران از فردا دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

سعید قاسمی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای بارشی در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده که به تناوب سبب بارش باران و برف همراه با وزش باد در غالب نقاط استان خواهد شد.

سعید قاسمی افزود: بارش‌ها از روز سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که در برخی نقاط، به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی استان با آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود بارش برف به ویژه در گردنه‌ها و نواحی سردسیر به نسبت سنگین نمود داشته باشد اضافه کرد: کل استان، به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه، سنقر و کلیایی تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

قاسمی، یادآور شد: حداقل دمای هوا که تا روز سه شنبه به طور نسبی افزایش می‌یابد، از روز چهارشنبه تا پایان هفته، روندی رو به کاهش خواهد یافت و کاهش دما که شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز فراهم می‌کند در ۲ روز پایانی هفته محسوس‌تر خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه بخصوص در گردنه‌های برفگیر، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال لغو پرواز‌ها را برای استان پیش بینی کرد.

وی نسبت به پاکسازی کانال‌ها و آبراهه ها، احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفر‌های غیرضرور، پرهیز یا احتیاط در کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان‌های امدادی، مدیریت مصرف انرژی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را توصیه کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.