رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۹ محکوم به قصاص در استان اردبیل با رضایت اولیای دم رهایی یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: تلاش اعضای هسته جهادی بخشایش و ستاد استانی صبر در استان اردبیل برای اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص در استان اردبیل خوشبختانه نتایج خوبی را به دنبال داشته و انتظار می‌رود شاهد دستیابی به نتایج مطلوب در این زمینه باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: ظرفیت ائمه جماعات و جلب کمک‌های مالی خیران از اهم اقدامات انجام یافته برای آزادی زندانیان و ترویج فرهنگ عفو و بخشایش در جامعه است تا بتوانیم نسبت به جلب کمک‌های مالی خیران از قابلیت‌های میانجی‌گرایانه بهره‌جویی کرده و شاهد کمک به نیازمندان باشیم.

به گفته او، کشور در شاخص‌های 19 گانه قضائی مربوط به ساماندهی امور زندانیان رتبه برتر را کسب کرده و در این زمینه افزایش 42 درصدی استفاده از مجازات جایگزین حبس و مراقبت‌های الکترونیکی با برگزاری 96 درصد جلسات دادرسی‌ها به صورت الکترونیکی محقق شده است.

کثیرلو گفت: اهمیت به میزان بازدید قضات از زندان‌های استان برای کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت محکومین مالی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی بوده و استفاده حداکثری از ظرفیت تاسیسات حقوقی سبب مصالحه بیش از 41 درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: نباید از هیچ تلاشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر دریغ شود چرا که تمامی برنامه‌ها و اهداف ما کاهش جمعیت کیفری و به مصالحه رساندن پرونده‌های قصاص است و نباید در این زمینه هیچ کوتاهی در این زمینه وجود داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار