منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد صادرات محصولات گروه سایپا به روسیه و بلاروس گفت: به هنگام سفر نخست وزیر کشور بلاروس به ایران، موضوع صادرات خودرو از ایران به بلاروس مطرح و خواسته شد که خودروهای تولیدی ایران به بلاروس صادر شوند.
او افزود: بلاروس خواهان فعالیت مجدد واحدهای صنعتی در آن کشور است که بخش اول آن موارد مطرح شده در این نشست اجرایی و عملیاتی میشود و امیدوارم که با کمک سفیر بلاروس بخش دوم طی ماههای آینده آغاز شود و ما بتوانیم زمینههای تولید مشترک را در کشور بلاروس در کارخانه مشترکی که ایجاد شده بود، فراهم کنیم.
منطقی تصریح کرد: موضوع دیگر در خصوص تبادل تجاری برای تکمیل زنجیره تأمین جهت تولید مشترک اتوبوس بود که این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا به یک قرارداد و همکاری مشترک منجر شود.
او افزود: یکی از اهدافی که وزارت صمت جمهوری اسلامی ایران در بخش حمل و نقل دنبال میکند، گسترش همکاری با کشورهای CIS به خصوص کشور بلاروس است.
در ادامه دمیتری کالتسوف سفیر کشور بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دوستانه بین بلاروس و ایران نه تنها در سطح سیاسی بلکه در زمینههای دیگر از جمله بین وزارتخانههای صنعتی دو کشور به خوبی برقرار است و بر اقدامات و گامهای فعال دو وزارتخانه بلاروس و ایران تاکید میکنم.
او افزود: همکاریهای صنعتی بین دو کشور دارای چشم انداز بسیار خوبی است و مجموعههای صنعتی بلاروس و ایران در عرصههای مختلف داخلی و بین المللی رقیب یکدیگر نیستند بلکه همدیگر را تکمیل میکنند.
سفیر بلاروس تصریح کرد: دو کشور ایران و بلاروس محورهای مشترک زیادی برای همکاریهای مختلف دارند که میتوانیم زمینههای فعال سازی همکاریهای مشترک را بررسی کنیم.
دمیتری کالتسوف گفت: پروژه تولید مشترک اتوبوس دارای دورنمای خوبی است و با تلاشهای مشترک میتوانیم به فرآیند و مرحله جدیدی برسیم.
او افزود: انتظار داریم که همه شرکتها و سازمانهای ذی نفع بتوانند به کشور بلاروس سفر کنند، مهم نیست که در چه زمینهای باشد بلکه دوست داریم که هیأتهای ایرانی در همة زمینه ها، همکاری را پوشش دهند.
سفیر بلاروس تاکید کرد: نشست امروز و امضای قرارداد همکاری بین دو شرکت ایرانی و بلاروس برای همکاری دوجانبه در صنعت خودرو برای دو کشور بسیار مهم است.
در ادامه، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه سایپا، دارای پنج شرکت خودروسازی است که در بخش خودروهای سواری و وانت فعالیت دارند و دو شرکت خودروسازی این گروه، خودروهای تجاری و سنگین تولید میکنند.
تیموری با اشاره به اینکه ظرفیت خطوط خودروسازی گروه سایپا، ۹۰۰ هزار دستگاه در سال است، خاطرنشان کرد: امسال تولید واقعی گروه سایپا، به ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که این تولیدات تماماً مربوط به پلتفرمهای اختصاصی گروه سایپا است.
او ادامه داد: پلتفرم SP۱۰۰ گروه سایپا این قابلیت را دارد که خودرو در کلاس B و C با ۸۰ درصد قطعات مشترک تولید شود. خودرو شاهین در این پلتفرم قرار دارد و روی همین پلتفرم دو خودروی دیگر در سال ۲۰۲۳ عرضه میشود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در پلتفرم سایز B که ساینا و کوییک قرار دارند، سال بعد دو مدل جدید به نامهای اطلس و سهند را به بازار ایران عرضه میکنیم.
تیموری در خصوص بازارهای صادراتی سایپا گفت: در بازارهای صادراتی از خودروهای کوییک و ساینا استقبال خیلی خوبی صورت گرفته و محموله هزار دستگاهی به کشور ونزوئلا و محمولههایی برای کشور عراق صادر کرده و در حال صادرات هستیم.
مدیرعامل گروه سایپا اعلام کرد: با حمایت وزارت صمت در حال طراحی و ساخت خودروی جدیدی با نام خودروی مدرن اقتصادی هستیم، ویژگی این خودرو وزن کمتر از ۸۰۰ کیلوگرم آن است و قطعات الکترونیکی آن به صورت ماژول عرضه میشود که با بهترین استانداردهای روز جهانی طراحی شده است.
تیموری با بیان اینکه این خودرو به دلیل وزن کم بهترین گزینه برای الکتریکال کردن است، افزود: مصرف سوخت خودرو اقتصادی کمتر از ۵ لیتر است که امیدواریم تا اواخر سال ۲۰۲۳ بتوانیم در بازار ایران عرضه کنیم.
گفتنی است، در قرارداد همکاری مشترک بین گروه سایپا و شرکت LCC بلاروس، ابعاد مختلفی در نظر گرفته شده و توافقات بین دو شرکت به این صورت است که در سال اول ۱۰ هزار دستگاه، در سال دوم ۱۵ هزار دستگاه و در سال سوم ۲۰ هزار دستگاه از محصولات گروه سایپا به کشور بلاروس و روسیه صادر خواهد شد و همزمان در زمینه تولید مشترک در بلاروس همکاریها ادامه خواهد داشت.
احتمالا میخوان جمعیت کشورشون کم کنند
(۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸)
واین های بالای نرخ کارخانه خود طبیعتا از عوامل تورم سایر کالا ها بصورت زنجیری می شود.
صادرات خودرو چه معنایی دارد
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
قطعا دلیل گرانی، تفاوت فاحش قیمت با فروش آزاد، دلالی کم بودن تولید خودرو است
نمی شود به همین قیمت به هم وطنان بفروشید
یا جلو واردات را نگیرید از همین بلاروس خودرو وارد شود
(نسخه کامل را نگاه کنید)
ا
آمین
بازاری دستکم نیم کلیاردی تا هشتصد ملیون نفری در اطراف ماست
جز اینه که مسولیت به نمی خوان چیزی درست بشه و بلیط دربست تا ونزوئلا رو دارن