رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در منطقه هفت شهیدان این شهرستان خبر داد.

هوشنگ شرفی رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان گفت: اکیپ مبارزه با کشتار غیرمجاز دام متشکل از دامپزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی در مسیر جاده اصلی با عاملان کشتار غیرمجاز دام برخورد کردند.

او می گوید: پیرو جلسات برگزار شده در شهرستان در خصوص مخاطرات کشتار غیر مجاز جاده ای، ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی، پلیس انتظامی منطقه و اداره محیط زیست مسجد سلیمان ابزار و ادوات عاملان کشتار غیرمجاز جمع‌آوری و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

به گفته او کشتار غیرمجاز دام عاملی برای تهدید سلامت مردم است و صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید نیست و ذبح دام‌ها به‌صورت کاملا غیربهداشتی صورت می‌گیرد.

شرفی گفت: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌گردد و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، اقداماتی را برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان می گوید: مردم فرآورده خام دامی موردنیاز خود را حتما از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و با عملی کردن پیام‌های بهداشتی دامپزشکی سلامت خود را تضمین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.