سرپرست اداره دامپزشکی لالی از پلمب یک واحد قصابی به علت عرضه گوشت غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

 عظیم کریمی دزفولی با اعلام این خبر گفت: پیرو بازدید‌های کارشناسان این اداره و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی یک واحد عرضه گوشت قرمز که مبادرت به کشتار غیر مجاز دام می‌نمود شناسایی و بعد از معرفی به مقام محترم قضایی پلمب گردید.

او می‌گوید: پلمب این واحد به دلیل کشف و ضبط لاشه دام بیمار کشتار شده در خارج از کشتارگاه دام و عدم رعایت موازین بهداشتی صورت پذیرفت که فرآورده خام دامی قبل از عرضه با بازار مصرف توسط بازرسان این اداره کشف، ضبط و معدوم گردید.

سرپرست اداره دامپزشکی لالی با اشاره به این نکته که هر گونه کشتار دام باید درکشتارگاه دام و مورد تائید دامپزشکی کشتار گردد، گفت: هر گونه کشتار خارج از این ضوابط کشتار غیر بهداشتی، غیر مجاز و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی گردیده و بازرسین اداره دامپزشکی با واحد‌های متخلف طبق قوانین و از طریق مراجع قضایی برخورد می‌نمایند.

آقای کریمی دزفولی در پایان از شهروندان خواست  در زمان خریداری فرآورده‌های خام دامی توجه خاص به لیبل زمان تولید، مصرف و نحوه نگهداری نمایند و از محل‌های مورد تایید که تحت نظر بازرسین اداره دامپزشکی است خریداری نموده و هر گونه تخلف بهداشتی را به کارشناسان این اداره جهت پیگیری گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.