کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای زنجان هم اکنون ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته پنج درجه کاهش یافته است.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوای زنجان از فردا یکشنبه روند افزایشی خواهد یافت، گفت: هم اکنون آسمان این استان صاف تا کمی ابری است که از بعدازظهر امروز بر پوشش ابرها افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: با ورود سامانه بارشی از امشب به زنجان شاهد بارش‌های برف و باران در مناطق مختلف استان خواهیم بود که این شرایط با وزش باد همراه می‌شود.

سلطانی اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز با ورود یک سامانه قوی بارشی دیگر، بارش برف در اغلب مناطق استان و بارش باران در مناطق گرمسیری رخ خواهد داد که این وضعیت با وزش باد شدید نیز همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی موجب کولاک در گردنه ها و نقاط کوهستانی استان خواهد شد، از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری و تردد در محورهای مواصلاتی این استان به خصوص در اواسط هفته جاری اجتناب کنند.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی ۱۲ و پنج درجه، خرمدره منفی هفت و یک درجه، ابهر منفی هشت و چهار درجه، آببر صفر و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی ۱۴ و ۲ درجه، قیدار منفی ۹ و منفی یک درجه و ماهنشان منفی سه و پنج درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: دمای هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.