مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از بازنگری قبوض گاز مشترکان در استان خبر داد.

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با دستور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران قبوض گاز مشترکان استان و کشور که براساس تعرفه پلکانی صادر شده است، بازنگری می‌شود.

او افزود: هم اکنون براساس دستور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران صدور قبض جدید برای مشترکان استان و کل کشور متوقف شده است تا بررسی و بازنگری لازم انجام شود.

محمودی بیان کرد: اینکه بازنگری در تعرفه‌ها چگونه خواهد بود هنوز نحوه اعمال آن به ما اعلام نشده و در صورت ابلاغ به مشترکان اعلام خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه امسال باید قیمت حامل‌های انرژی در کشور اصلاح شود گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران تعرفه گاز از ۱۶ آذر به‌صورت پلکانی در صورتحساب‌های مشترکان اعمال شده است.

او افزود: بر این اساس تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و بازبینی قبض‌های صادر شده نیز شامل این مشترکان نمی‌شود لذا این افراد باید نسبت به پرداخت قبوض گاز خود اقدام کنند.

محمودی تصریح کرد: براساس مصوبه هیأت وزیران، فقط تعرفه گاز مشترکان پرمصرف یعنی از پلکان چهارم به بعد افزایش یافته، بنابراین این افزایش تعرفه گازبها به‌صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی محاسبه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: پس از انتشار قبوض جدید، افزایش قیمت اعمال شده باعث اعتراض مردم در خراسان جنوبی و سراسر کشور شد که در پی این اعتراض شرکت ملی گاز ایران دستور داد تا اطلاع بعدی قبض صادر نشود تا نسبت به بازنگری آن اقدام کنیم.

او عنوان کرد: بازبینی قبوض جدید شرکت گاز تا پلکان سوم را شامل نمی‌شود، زیرا قبض گاز این افراد نسبت به پارسال تغییری نداشته و بازنگری فقط مربوط به قبض‌های صادر شده پلکان چهارم به بعد یعنی مشترکانی است که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند.

برچسب ها: قبوض گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.