سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین برآورد‌های صورت گرفته، ۹ درصد از مشترکان گاز استان (بیش از ۵۵ هزار مشترک) در استان، پرمصرف هستند.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : هر مشترک پرمصرف ماهانه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که نسبت به سال قبل قبض گاز بهای آنان ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه یک درصد از مشترکان گاز استان که شامل حدود ۶ هزار مشترک می‌شود جزو مشترکان بدمصرف هستند، افزود: هر مشترک بدمصرف ماهانه بیش از ۹۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کند که به ازای هر مترمکعب ۵ و ۶ هزار تومان برای آنان محاسبه می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: مشترکان پرمصرف و بدمصرف بیشتر شامل بخش‌های خانگی، عمومی و اداری هستند که الگوی مورد نظر را رعایت نمی‌کنند.

حسینی با بیان اینکه ۵۹ درصد از مشترکان گاز در استان جزو مشترکانی هستند که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزود: این تعداد از مشترکان میزان مصرفشان در ماه تا سقف ۳۷۵ متر مکعب است که در مجموع ۳۷ درصد از مصرف گاز استان را مصرف می‌کنند.

وی یادآور شد: ۳۱ درصد از مشترکان گاز استان شامل مشترکانی با مصرف متعادل است که میزان مصرف آن‌ها از ۳۷۶ تا ۶۰۰ متر مکعب در ماه است و ۴۳ درصد از گاز استان را مصرف می‌کنند.

حسینی، با اشاره به اینکه مشترکان گاز (بخش‌های خانگی، تجاری، اداری و صنایع غیر عمده استان) در شبانه روز گذشته ۱۵ میلیون و ۲۷۳ هزار مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان مصرف ۶.۳ درصد بیشتر از روز گذشته است یادآور شد: رکورد بیشترین مصرف گاز استان به هفته گذشته و به میزان ۱۵ میلیون و ۸۸۷ هزار مترمکعب مربوط می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد: در راستای تامین گاز مشترکان بخش خانگی، گاز واحد‌های صنعتی عمده و بزرگ از جمله نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان استان با محدودیت مواجه شده است.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان گفت: رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه)، استفاده از لباس ضخیم در منزل، تنظیم پکیج روی دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه، استفاده از نور خورشید در روز‌های آفتابی به جای استفاده از وسایل گرمازا و بسته بودن دریچه کولر، در کاهش مصرف گاز و کاهش هزینه‌های خانوار بسیار موثر است.

حسینی، جریان گاز در شبکه گاز در تمام بخش‌ها در استان از جمله شهر‌ها و روستا‌ها را هم اینک پایدار دانست و گفت: خطوط انتقال گاز سراسری از استان ما عبور می‌کند و تاکنون مشکلی در زمینه افت فشار در شبکه گاز نداشته‌ایم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.