علیرضا ایزدی مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان در نشست شورای پژوهش ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان گفت: بیتردید انتخاب یک برند و نشان مشخص بهویژه برای استان پهناور اصفهان با سابقه تمدنی نزدیک به هفت هزار سال و اقلیمی متنوع در کنار میراث ملموس و ناملموس آن، کاری دشوار است.
او ادامه داد: تلاش شد تا با همکاری کارشناسان ارشد ادارهکل میراث فرهنگی و استادان و پژوهشگران دانشگاه هنر با در نظر گرفتن جمیع تنوع و تکثر موجود در پهنه استان ضمن مطالعات جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی ۲۸ شهرستان استان برند این استان در قالب هویتهای بصری و شعاری تدوین شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان اظهار کرد: طی این مطالعات مشخص شد جمعیت بیش از ۵ میلیون نفری استان اصفهان، مردمی طناز و میهماننواز و خلاق و هنرمند بوده و جذابیتهای این استان از تنوع و تکثر گوناگونی برخوردار است، بنابراین، شعار اصفهان، سرزمین داستانهای ناگفته برای توسعه گردشگری استان اصفهان با بیش از ۱۰۷هزار کیلومترمربع وسعت، ۲۸ شهرستان، ۸۰۰ دهستان و نزدیک به ۲هزار روستا بهعنوان یکی از اصلیترین قطبهای میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور انتخاب شد.