نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بیان توحید، تقویت نگاه توحیدی و مبانی اعتقادی در جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در افتتاحیه همایش توانمندسازی طلاب که در محل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: تبلیغ دین وظیفه مشترک تمامی پیامبران و اولیای الهی بوده، اما از لحاظ رتبه معنوی، شخصیتی وحوزه ماموریتی هر کدام متفاوت بوده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع) که در جای جای قرآن از آن یاد می‌شود توجه ویژه ایشان به نسلشان بود و به درگاه خداوند متعال برای آن‌ها دعا می‌کرد و اینجا بود که مدال افتخار را از خداوند می‌گیرد و خداوند در پاسخ به سوال حضرت ابراهیم (ع) که مطرح کرده بود آیا نسل من هم امام خواهند بود؟ بیان کرد: «لا ینال عهدی الظّالمین» عهد من به ستمگران نمی‌رسد یعنی در نسل تو اگر کسی باشد که اهل ظلم و ستم باشد، عهد من به او نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشمنان حضرت ابراهیم (ع) را تهدید به سوزاندن در آتش کردند، اما او از دعوت خود پا پس نکشید و حتی در روایات نقل شده هنگامی که او را در آتش گذاشتند جبرئیل به حضرت ابراهیم (ع) گفت آیا حاجتی داری و حضرت در پاسخ عنوان کرد از تو حاجتی ندارم و خداوند خود نظاره گر است و چنین عملکردی نشانگر عمق توحید ایشان بود.

حجت الاسلام محامی ابلاغ پیام دین به دیگر انسان‌ها را نیازمند ابزار‌های مختلف دانست و اظهارداشت: سخنرانی، تحقیق، پژوهش، نگارش و تدریس معارف از جمله این ابزارهاست.

وی بیان کرد: نکته دیگر برای یک تبلیغ خوب، این است که باید پیام دین از جمله معارف دینی را به مردم ابلاغ کنیم و معارف دینی در یک دسته بندی رایج شامل مباحث اعتقادی، اخلاقی، احکام و فقه است.

وی افزود: بیان توحید برای مردم، تقویت نگاه توحیدی و تقویت مبانی اعتقادی در میان مردم از دیگر نیاز‌های ضروری و بخشی از تبلیغ است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعتقادات زیربنای فکری هر انسانی هست و به قدری مهم است که در اصول اعتقادی تقلید آن جایز نیست و هر کس باید به صورت مستقل به این مطلب برسد که اگر پایه‌های اعتقادی مستحکم نباشد با هر تلنگری متزلزل خواهد شد.

وی گفت: در خصوص مسائل اخلاقی، بسیاری از فرمایشات حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که بیان آن‌ها برای مردم خود یک تبلیغ است.

امام جمعه زاهدان گفت: احکام فقهی نیز از دیگر نیاز‌های مردم است و این امر وظیفه مبلغان است و محتوای تبلیغ جامع و شامل تمام معارف دینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.