به گفته معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به کمبود مزارع پرورش مرغ گوشتی در استان زنجیره کامل ارزش مرغ با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

سید احسان عسکری اظهار کرد: این طرح از ابتدا تا انتهای خط مشتمل بر مزرعه مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه، مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه و صنایع جانبی وابسته از جمله سردخانه با ظرفیت هزار تن در سال و نیز کشتارگاه با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت است.

او گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین نیاز استان به مرغ امکان ذخیره ساز ی مرغ منجمد در شرایط افزایش تولید وجود خواهد داشت و موجب تنظیم بازار این کالای مهم و استراتژیک در سطح استان خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر ساله، استان در تامین گوشت سفید (مرغ پرورشی) در تنگنا بود و همیشه در مواقع کمبود تولید دست به دامان استان های دیگر می شد.

عسکری با اشاره به یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان در خصوص واحدهای مرغداری، تاکید کرد: البته اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای برای ۴۰ واحد مرغداری از طریق بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۰ یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور بوده که با وجود پیگیری های انجام شده هنوز در استان اجرایی نشده است.

۳۰ تا ۳۵ درصد مرغ استان از استان های همجوار همچون فارس، بوشهر و خوزستان تامین می شود و در شرایط بحرانی کشور به نحوی که دچار تلاطم اقتصادی می شود استان های همجوار از ارسال مرغ به استان ممانعت می کنند.

بر اساس سرانه تولید مصرف ۲۸ کیلوگرم در سال ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تولید گوشت صنعتی استان است که ۷۵ درصد نیاز مردم تامین می شود.

میزان مصرف مرغ در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۵۸ تن مرغ گرم روزانه، یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ ماهانه و حدود یک هزار تن سالانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.