پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا پایان هفته کم و بیش تداوم خواهد یافت.

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی وضعیت هوای استان را به صورت زیر پیش بینی کرد:

مطابق بررسی‌ها هر چند از میزان پایداری هوا کاسته خواهد شد، اما با توجه به تداوم سکون نسبی جو پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا پایان هفته کم و بیش تداوم خواهد یافت که در برخی از ساعات موجب کاهش کیفیت هوا در اراک و سایر شهر‌های صنعتی استان خواهد شد. 

از نظر دمایی بررسی‌ها حاکی از تداوم شرایط فعلی دمای هوا طی روز‌های آتی تا پایان هفته می‌باشد. اما از ابتدای هفته آینده بتدریج دمای هوا گرمتر خواهد شد.

بعلاوه به دلیل سرمای هوا و وجود رطوبت کافی در جو پدیده مه در مناطق مستعد استان موجب کاهش دید بویژه در ساعات سرد شبانه روز خواهد شد. 

طی امروز و فردا آسمان استان عمدتا قسمتی ابری تا ابری خواهد بود و احتمال برخی بارش‌های بسیار خفیف و پراکنده برف در برخی مناطق بویژه در مناطق مرتفع دور از انتظار نمی‌باشد. 

به دلیل عبور موج کم دامنه بارشی طی ساعاتی از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه در برخی از نقاط بویژه مناطق جنوب و جنوب غرب استان بارش برف پیش بینی می‌شود. 

هواشناسی کشوری هم وضعیت هوا را به صورت زیر پیش بینی کرد:

️امروز در نواحی ساحلی خزر و دامنه‌های شمالی البرز بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود  و انتظار می‌رود نواحی جنوبی کشور در روز پنجشنبه شاهد بارش باران و همراه با رعد و برق و وزش باد باشد.

طی دو روز آینده آب‌های جنوبی کشور مواج و متلاطم خواهد بود و روز شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.