معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار اعمال تدابیر و انجام تغییرات لازم در تصمیمات ترافیکی به منظور سرعت و سهولت در تردد شهروندان شد.

جلال بهرامی اظهار کرد: اتخاذ و اجرای هر تصمیمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی به مدیریت شهری، بر وقت و نحوه تردد شهروندان اثرگذار است و اگر این تصمیمات و دستورالعمل‌ها به‌روز و مطابق با نیاز‌های جدید شهروندان نباشند، آثار منفی برجای گذاشته و موجب نارضایتی مردم خواهند شد.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت فراوان تصمیمات و مقررات حوزه حمل و نقل و ترافیک و اثر مستقیم آن بر زندگی شهروندان، نیاز به بررسی و پایش دائمی طرح‌های اجرا شده داریم تا در صورت ضرورت، نسبت به بازنگری و تغییر آن‌ها اقدام کنیم.

بهرامی اظهار کرد: نباید از اِعمال تغییر در طرح‌های ترافیکی هراس داشته باشیم و نباید اجازه دهیم طرح‌ها و تصمیم‌های پیشین، ما را محصور کنند و قدرت ایجاد تحول و جسارت خلق ابتکار را از ما بگیرند و آنچه برای ما اهمیت و اولویت دارد، خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل و تسریع در تردد آن‌هاست.

وی تصریح کرد: مدیریت ترافیک تهران، نیازمند تحول است و ۵۰ درصد از کار‌هایی که باید انجام شوند به صرف هزینه و تخصیص اعتبار چندانی نیاز ندارند، بلکه انجام آن‌ها با تدبیر و تصمیم مناسب مدیریتی، امکان‌پذیر است و اصولاً تصمیمات و تغییرات بزرگ، صرفا نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت نیستند، بلکه باید از اعتبار خودمان هزینه کنیم و شجاعت و درایت لازم را داشته باشیم.

بهرامی اظهار کرد: خطوط اتوبوس و تاکسی در سطح شهر نیاز به بازنگری و بازطراحی دارند و لازم است معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه، مسائل، مشکلات، کمبود‌ها و نیاز‌های خود در دو حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی را احصاء و رصد کرده و بعد از انجام بررسی‌های لازم، گزارش آن را تهیه کنند تا نسبت به تأمین وسایل حمل و نقل عمومی مناسب مورد نیاز مناطق متناسب با نیاز هر منطقه، تدبیر و تصمیم جداگانه برای آن منطقه، اتخاذ و اجرا شود.

وی تصریح کرد: هر منطقه مشکلات و نیاز‌های خاص خود را در حوزه حمل و نقل دارد و نمی‌شود همه نیاز‌ها و مشکلات یک منطقه را با تصمیمات فرامنطقه‌ای و به‌صورت یکپارچه رفع کرد، بلکه باید وضعیت ترافیک و موضوعات حمل و نقلی هر منطقه، هر ناحیه و حتی هر محله به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط اتوبوس و تاکسی، فرامنطقه‌ای هستند، اما برای رفع نیاز‌های هر منطقه در ساعاتِ پرازدحام، باید تدبیر درستی بیندیشیم و با شناورسازی ساعات و مسیر فعالیت، می‌توانیم با کمک گرفتن از مناطق همجوار به منطقه‌ای که ازدحام و تجمع مسافرِ بیشتری دارد، معابر پرتردد و خطوط پُرمسافر را مدیریت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.