معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران شرایط جدید اسقاط تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد.

علی محتشمی پور با اعلام شرایط جدید اسقاط تاکسی‌های فرسوده پایتخت، گفت: از ابتدای سال جاری بحث اسقاط تاکسی‌های فرسوده شهر تهران در قالب ساز و کار جدید ایجاد شد به گونه‌ای که نسبت به فراخوان مراکز اسقاط خودرو اقدام کردیم تا راننده و مالک تاکسی فرسوده بتواند مرکز اسقاط را خودش انتخاب کند.

وی با بیان اینکه این فراخوان در دو مرحله با موفقیت انجام شد و در هفته گذشته نیز سومین مرحله آن انجام شد، اظهار کرد: ۱۹ مرکز اسقاط پاکات خود را به صورت دربسته به تاکسیرانی دادند و چند روز قبل نیز بازگشایی پاکات انجام شد.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام یک خبر خوش برای تاکسیرانان، گفت: قیمت اسقاط تاکسی فرسوده شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر شده است. یعنی در سال گذشته قیمت اسقاط تاکسی سمند و پژو فرسوده بطور میانگین ۱۷ میلیون تومان بوده، اما حالا ارزش اسقاط به سقف ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته محتشمی پور، ارزش اسقاط ون‌های فرسوده نیز سال گذشته بطور میانگین ۱۲ میلیون تومان بوده است، اما بعد از فراخوان سوم این ارزش به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است و با این ساز و کار شاهد رشد قیمت و ارزش اسقاط تاکسی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه مراکز اسقاط متعهد می‌شوند که قیمت‌های اعلامی را رعایت کنند، افزود: یکی از گلایه‌های رانندگان تاکسی این است که برخی مراکز اسقاط به بهانه‌های مختلف که مثلا یک قطعه کسر شده در پرداخت ارزش اسقاط به صورت غیر قابل توجیهی از مبلغ نهایی اسقاط کم می‌کنند که در ساز و کار جدید مراکز متعهد می‌شوند که مبلغ معینی بابت هر نوع کسورات تاکسی اعلام کنند و اگر بیشتر از مبلغ اعلامی از قیمت نهایی اسقاط کسر کنند، تخلف است.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: نام مرکز اسقاط، تعهدات آن‌ها و میزان مبلغ پرداختی قبل از آغاز فرآیند اسقاط بر روی سایت تاکسیرانی قرار می‌گیرد و رانندگان می‌توانند با آگاهی کامل مرکز اسقاط‌شان را انتخاب کنند.

محتشمی پور با بیان اینکه در حال حاضر نوسازی تاکسی فرسوده صرفا مبتنی بر خودروی سمند سورن است که قیمت نهایی آن ۲۷۳ میلیون تومان اعلام شده و رشد ۱۰۰ میلیونی نسبت به قیمت سمند در سال گذشته داشته است، گفت: افزایش ارزش اسقاط تاکسی فرسوده در راستای کمک به معیشت رانندگان تاکسی و کم کردن فاصله میان قیمت خودروی قدیم و جدید است.

وی با بیان اینکه بر این اساس عایدی راننده تاکسی از ۱۸ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسیده و این مسئله می‌تواند نتایج مثبتی در فرآیند نوسازی تاکسی‌ها داشته باشد، تصریح کرد: در این میان برخی رانندگان مایل هستند که بعد از اسقاط خودرویشان از شبکه تاکسیرانی خارج شوند که این افراد می‌توانند اسقاط بدون جایگزین انجام داده و از پول محل اسقاط تاکسی‌شان، استفاده کنند.

وی افزود: همچنین ساز و کار جدیدی تعیین شده است که رانندگان تاکسی فرسوده‌ای که توان نوسازی تاکسی‌شان را ندارند می‌توانند نسبت به اسقاط تاکسی فرسوده‌شان اقدام کنند، اما به جای دریافت یک تاکسی نو، یک تاکسی کارکرده با شرایط بهتر، کم کارکردتر و اصطلاحا «روپاتر» خریداری کنند.

وی افزود: تمام تلاش سازمان تاکسیرانی شهر تهران این است که با ساماندهی به فرآیند اسقاط و پیگیری تسهیلات بانکی شرایط آسانتری را برای رانندگان تاکسی در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده‌شان فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۱
پس بقیه استانها چی ما گناه کرده ایم تاکسی دار هستیم ودر شهرستان هستیم وتوان پرداخت یکجای تعویض تاکسی را نداریم لا اقل برای سایر استانها هم یک تکانی به خودشان بدهند
آخرین اخبار