مدیر کل دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت گفت: در موج ششم کرونا ۱۰ داروی طب ایرانی به عنوان کمک درمانی بیماران کرونایی در نظر گرفته شده اند.

نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و وزارت بهداشت گفت: ترویج و توسعه طب ایرانی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و در برنامه ششم توجه ویژه به طب ایرانی و ادغام آن در سلامت شده است.

او افزود: توسعه طب ایرانی و ترویج آن مورد توجه قرار گرفته و بر اساس اسناد بالادستی باید عقب ماندگی‌ها جبران شوند و به اهداف مد نظر دست یافت.

او بیان کرد: تسهیل راه اندازی دانشکده‌های طب ایرانی انجام شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف متقاضی راه اندازی دانشکده طب ایرانی هستند.

حسینی یکتا گفت: پیشنهاد دوره‌های مهارتی در رشته‌هایی مانند پرستاری، مامایی و تغذیه داده شده است. دبیرخانه طب ایرانی در نظام پزشکی با تلاش دفتر طب ایرانی دایر شده است. تشکیل دفتر مشترک طب ایرانی و گردشکری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد انجام شد.

او ادامه داد: در حال حاضر تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دارو‌های گیاهی از جمله اقدامات پیش رو است. الان ۲۴ راهنمای بالینی نیز در حوزه طب ایرانی تدوین و کلینیک‌های بین رشته‌ای در خصوص طب ایرانی در معرض ظهور گذاشته شده اند.

طرح نهضت سواد سلامت آموزی با هدف آموزش اصلاح سبک زندگی با هماهنگی و نظارت وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

او گفت: نگاه حمایت گرانه در موج پنجم کرونا وجود نداشت. تنها هفت مرکز به مردم خدمات درمانی ارائه می دادند؛ اما در موج ششم بیماری ۱۵۸ مرکز به صورت سرپایی و مشاوره به مردم خدمات ارائه داده اند. ۱۰ داروی طب ایرانی به عنوان کمک درمانی بیماران کرونایی در نظر گرفته شده اند.

او گفت: امروز طرح نهضت سلامت آموزی به طور آزمایشی در تهران آغاز و در آینده در سراسر کشور انجام خواهد شد. این طرح با هدف ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان و اصلاح سبک زندگی دانش آموزان رونمایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار