به تازگی فرح پهلوی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که جواهرات سلطنتی را از ایران خارج نکرده است این در حالی است که پسرش به این موضوع اعتراف کرده بود.

 چندی پیش و در سالروز فرار محمدرضا پهلوی از کشور، سخنگوی دولت توئیتی را درباره خروج جواهرات سلطنتی توسط شاه منتشر کرد.

این توئیت سخنگوی دولت با واکنش‌هایی در فضای مجازی مواجه شد و عده‌ای آن را تکذیب کردند. در این بین فرح پهلوی همسر محمدرضا پهلوی هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که جواهرات سلطنتی را از ایران خارج نکرده است.

از طرفی رضا پهلوی پسرش حدود ۱۰ سال پیش در مصاحبه‌ای اعتراف کرده بود پدرش هنگام خروج از ایران حدود ۶۲ میلیون دلار از ایران خارج کرده و دارایی ما فقط همین مقدار است!


بیشتربخوانید


این تازه بخشی از آن میلیارد‌ها دلاری است که روزنامه‌های آمریکایی و انگلیسی به آن اعتراف می‌کنند و رضا پهلوی می‌خواهد این سرمایه هنگفت ایرانیان را که به دست پدرش دزدیده شده، تقلیل دهد.

برای بهتر مواجه شدن با این موضوع باید سری بزنیم به اسنادی که خود رسانه‌های اروپایی و آمریکایی از اموال میلیارد دلاری شاه و خانواده‌اش منتشر کرده‌اند.

البته که صحبت‌های فرح پهلوی و رضا پهلوی را نمی‌توان به عنوان سندی صحیح پذیرفت، اما به منظور نشان دادن تناقض و دروغگویی این خاندان برای مخاطبان لاجرم در این گزارش آورده شده است.

اخیراً صفحه توئیتر مرکز اسناد انقلاب اسلامی هم روایتی از امیراصلان افشار در «کتاب سرو‌ها در باد - نشر البرز» آخرین رئیس تشریفات دربار پهلوی از آخرین وضعیت خانواده پهلوی پیش از خروج از ایران منتشر کرد:

«ده روز مانده به سفر، به دستور شاه تدارک سفر را دیدیم. اول از همه اثاث ملکه فرح بسته‌بندی شد و پیش از هر چیز جواهرات ملکه در صندوق‌هایی که از یک موسسه خارجی خریداری شده و از نظر امنیتی به آن اطمینان فراوان بود بسته‌بندی شد...

کار ما در دربار نظارت بر بسته‌بندی اثاث بود. اعلیحضرت و شهبانو صورت اثاثی را که قرار بود با خود ببرند می‌دادند و من براساس آن سیاهه به خدمتکاران مطمئن دستور می‌دادم آن‌ها را دقیقا بسته‌بندی کنند.

سرانجام روز خداحافظی فرارسید. وسایل قبلا در دو هواپیمای بوئینگ قرار گرفته بود. علیاحضرت شخصا جواهرات را جمع می‌کردند و در این کار خانم لوئیز قطبی ندیمه پارمیس علم و لیلی امیرارجمند ایشان را یاری می‌دادند».

دزدی و غارت به وقت فرار شاه و خانواده در ۲۶ دی ۵۷ موردی نیست که قابل انکار و یا تکذیب باشد. نکته دیگر آنکه حجم ظلم و دروغگویی خاندان منحوس پهلوی هم اجازه نمی‌دهد که کمترین صداقتی را بتوان از آن‌ها پذیرفت.

گزاره مهمی که باید مورد اشاره قرار بگیرد آن است که سرقت هنگفت خاندان پهلوی موضوعی است که نه تنها از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد بلکه خاطر اندک طرفداران پهلوی و سلطنت طلبی را هم آزرده کرده و حتی آن‌ها هم از چرایی غارت کشور به وقت فرار سوال دارند. حال این موضوع طبیعی است که پس از ۴۴ سال، باقیمانده خاندان سطلنت-به ویژه بعد از فتنه اخیر و طرح نام پهلوی‌ها با فشار رسانه‌ای- بخواهند با سناریوچینی و انکار یک مورد از هزاران دزدی، خود را از اصل ماجرای غارت بزرگ کشور در روز فرار مبرا کنند. به عبارت بهتر در اصل غارت بزرگ تردیدی نیست حال آنکه فلان چیز هم در چمدان غارتگران بوده یا نه، محل بحث ما نیست.

منبع: جهان نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
گذشته ها گذشته به فکر الان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اگر اون بی وجدانها کاری کردند عاقبت اعمالشان را دیدند اما الان یارو بیت المال را چپ و کرده روز به روز مردم کلفت تر هم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
دو نفر دزد خری دزدیدند . چو این دو بودند سرگرم زد و خرد . دزد سوم. خرشان را زد و برد . در اینجا دزد سوم انگلستان . آمریکا. شوروی (روسیه) و چین است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
زمینه چینی برای دزدی
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
پاسبانی دزدی را در خیابان شلاق میزد،از بزرگی پرسیدن این چه حکایتی است گفت:چیزی نیست دزد روز دارد دزد شب را میزند
Iran (Islamic Republic of)
فیروز
۰۲:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
لعنت بر اغتشاشگران که باعث شدند خانواده کثیف پهلوی از آنها سو استفاده کنند لعنت به کسانی که شعار رضا شاه روحت .... می دهند ملت ایران قرن ها برای اسلام شهدا دادن و خواهند داد پهلوی ها و مزدوران شأن جز غارت و دزدی برای ایران چکار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
سریعا قانونی اقدام کنید
Germany
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
هرچه زودتر قانونی اقدام کنید
Germany
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
دولت باید قانونی م۹س بگیره مردم که نمیتونن در ضمن فرح باید برای شرکت در سرقت و قتل عام ۵۷ نیز محاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
گذشته را ول کن . اختلاس های الان را بچسب . مواظب الان باش که حین فرار دیگه نبرن.