مهم‌ترین حوادث ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق اماکن خصوصی با ۳۷ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۳۷ فقره سرقت توسط مأموران کلانتری "۲۵ شریف آباد" با همکاری پایگاه تجسس خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: پس از بازرسی از محل اخفتاء متهم، مقادیری اموال مسروقه از قبیل درب، پنجره، شیرآلات ساختمانی و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهم تاکنون به ۳۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در این راستا ۲ خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

۲۵ میلیارد کلاهبرداری با وعده پوچ برنج

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۵ نفر که با وعده فروش برنج مرغوب و ارزان اقدام به ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با وعده فروش برنج مرغوب و ارزان آن‌ها را فریب و اقدام به کلاهبرداری کرده است که رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: شاکیان مدعی بودند در یکی از برنامه‌های پیام‌رسان با یک آگهی در زمینه "فروش برنج" ارزان قیمت با کیفیت مرغوب مواجه شده که پس از درخواست سفارش و واریز وجه به حساب سایت تبلیغاتی، فرد مورد نظر از تحویل برنج خودداری و دیگر پاسخگو تماس تلفنی نبود.

فرمانده انتظامی آباده گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص ۵ نفر را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۶۰ نفر شهروند اقرار کردند، گفت: افراد دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

او به شهروندان توصیه کرد پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد و شهروندان خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری انجام دهند و اگر قصد خرید اینترنتی نیز دارند اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورده و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکردند، از پرداخت وجه خودداری کنند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۲۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه‌دار شده و با هماهنگی مرجع قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در تحقیقات انجام شده متهمان به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دورن خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دی ماه سال جاری را تشریح کرد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم‌خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان کوه‌چنار در دی ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۱۷ کیلو و ۵۸۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۳ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند، گفت: شناسایی و دستگیری ۱۱ نفر سارق و کشف ۴۸ فقره انواع سرقت‌ها، توقیف ۶۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، شناسائی و کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از شهروندان خواست با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۱۱۲ کیلو و ۴۳۱ گرم انواع مواد مخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: دستگیری ۹ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و کشف ۴۹ فقره انواع سرقت، کشف ۱۱۲ کیلو و ۴۳۱ گرم انواع مواد مخدر، کشف ۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و توقیف ۹۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی کوار از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "خسویه" حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی دقیق از این خودرو ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: کشف ۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۹۴ فقره سرقت، از عمده اقدامات پلیس این شهرستان در دی‌ماه است.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر در دی‌ماه با رویکرد برخورد با هنجار شکنان به مرحله اجرا درآمد.

او گفت: در این راستا و طی یک ماه گذشته، ۳۲ نفر سارق دستگیر و ۹۴ فقره سرقت اعم از داخل خودرو، اماکن خصوصی، وسایط نقلیه و .. کشف شد.

فرمانده انتظامی ممسنی به کشف ۶ قبضه اسلحه اشاره کرد و ادامه داد: ماموران انتظامی در مدت گفته شده، ۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۸ نفر قاچاقچی و خرده فروش و ۱۵۲ نفر معتاد را نیز دستگیر و جمع‌آوری کردند.

سرهنگ نیکبخت کشف ۱۸ فقره پرونده توسط افسر پلیس فتا شامل کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز و هتک حیثیت و توقیف ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و بدون پلاک را از دیگر اقدامات پلیس برشمرد.

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و قانون گریزان، مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان قانون‌مدار را می‌طلبد که پلیس را در تحقق این امر مهم یاری کنند.

دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری ۴ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت و در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح دستگیری و برخورد با سارقان اماکن خصوصی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۲۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعالی روستا گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و برهم زنندگان امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: در اجرای این طرح، ۱۷ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار دستگیر و ۲۷ فقره انواع سرقت کشف و ۶۱ دستگاه وسایط نفلیه متخلف نیز توقیف شد.

سرهنگ روستا از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.