مهم‌ترین حوادث ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل به علت کار در زمین کشاورزی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: قاتل که از اتباع بیگانه بود در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را درگیری بر سر کار در زمین کشاورزی عنوان کرد.

سرهنگ حمید افرامن گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در بیست و نهم دی‌ماه سال جاری در بخش "دهرم" شهرستان فراشبند، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی شهرستان فراشبند تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که قاتل پس از درگیری با مقتول ۱۸ ساله، متواری و به صورت کاملا حرفه‌ای خود را از دید پلیس مخفی کرده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: کارآگاهان زبده پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه قاتل را در یکی از محله‌های فراشبند شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ افرامن گفت: قاتل ۲۳ ساله در بازجویی اولیه اظهار داشت مقتول که از اتباع بیگانه بود برای کار وارد زمین کشاورزی شد و من با حضور وی مخالف بودم و پس از اینکه با سلاح سرد او را مضروب کردم با دست نیز وی را خفه و به قتل رساندم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: کسانی که بخواهند باعث ایجاد ناامنی در سطح استان فارس شوند برابر قانون به شدت با آنان برخورد می‌شود.

انهدام باند ۳ نفره جاعلان اسناد ملکی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام باند جاعلان اسناد ملکی و دستگیری سه متهم در این خصوص خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با تشکیل باند و شناسایی املاک با ارزش بالا در سطح شهر شیراز با دیوار نویسی و نصب پوستر تبلیغاتی و درج شماره تلفن خود به عنوان مالک ملک و جعل مدارک و اسناد اقدام به کلاهبرداری و فروش املاک می‌کند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد متهم یک قطعه ملک به متراژ ۱۱ هزار و ۷۸۴ متر مربع به همراه ۲ حلقه چاه واقع در یکی از خیابان‌های شهر شیراز را به قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان به معرض فروش گذاشته است.

سرهنگ حبیبی گفت: با استعلام صورت گرفته از اداره اوقاف و اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس هویت صاحب اصلی زمین شناسایی و پس از بررسی اسناد و مدارک وی مشخص شد که قصد فروش زمین مورد نظر را به هیچ وجه ندارد.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی فردی که اقدام به دیوار نویسی کرده بود شناسایی و با برنامه ریزی و هدایت عملیاتی به همراه ۲ نفر از همدستانش هنگامی که قصد فروش زمین را در یک مشاور املاک داشتند دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تاکید کرد: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد متهمان با شناسایی املاک مجهول المالک، بلاصاحب و املاکی که صاحبین آن‌ها خارج از کشور یا در شهر‌های دیگر زندگی می‌کنند، اقدام به فروش مال غیر و کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ حبیبی گفت: در بازرسی از منزل متهم اصلی که دارای ۷ فقره سابقه کیفری می‌باشد، تعدادی اسناد و اوراق مجعول کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوید و از انعقاد قرار داد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می‌نمایند خودداری کرده و ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و از صحت اسنادی که ارائه می‌شود، اطمینان لازم کسب کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سارقان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: با وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان ارسنجان و ایجاد جو نارضایتی برای شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سارقان در این شهرستان اجرایی شد.

او گفت: ماموران انتظامی ارسنجان با انجام اقدامات فنی و تخصصی، ۱۵ سارق را شناسایی و طی چند عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت و کش روزنی اعتراف و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فرهادی گفت: با توجه به ابلاغ پیام‌های حضوری و تلفنی مردم بابت تقدیر از اقدامات پلیس و در جهت رضایت مردمی؛ طرح‌های اقتداری همچنان در دستور کار پلیس بوده و کماکان از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی در جهت برخورد با مجرمان هستیم.

سرقت در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از کشف یک خودرو پراید دارای سابقه سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران کلانتری مرکز کوار هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان و پدال و ... برای خودرو‌های خود استفاده کنند و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

کشف وانت مزدا مسروقه در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه وانت مزدا سرقتی با سابقه سرقت از شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی بخش "ششده" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت مزدا که در کنار جاده پارک و رها شده بود مشکوک شدند.

او گفت: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان نی‌ریز دارد.

فرمانده انتظامی فسا از انتقال خودرو به پارکینگ جهت تحویل به مالباخته اشاره کرد و گفت: بررسی‌های تخصصی جهت شناسایی عاملین سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در مهر

فرمانده انتظامی مهر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در دی ماه سال جاری را تشریح کرد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیّت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان "مهر" در دی ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۳۱ سارق و کشف ۲۵ فقره انواع سرقت شدند، گفت: دستگیری ۸ کلاهبردار و جاعل با کلاهبرداری ۸ میلیارد ریالی، دستگیری ۷۲ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۵۹ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف یک دستگاه لندکروز قاچاق، کشف یک هزار لیتر گازوئیل به همراه انواع کالای قاچاق و کالای الکتریکی و آهن آلات مسروقه و ... به ارزش ۴۵ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ رزمجویی گفت: در ادامه اجرای این طرح ۱۱۷ مشمول غایب و سرباز فراری شناسایی و با تدابیر و برنامه‌ریزی پلیسی ۵۶ نفر از آن‌ها با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به روشن شدن وضعیت خدمتی خود اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۷ فقره سرقت در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری سارقین اماکن خصوصی با ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: پس از وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: عوامل تجسس کلانتری ۱۱ قائمیه با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، ۲ نفر از سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی گفت: متهمین در بازجویی به عمل آمده به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف سوخت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک هزار و ۱۰۰ لیتر گازوئیل و نفت سفید قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران ایست و بازسی قلاتویه داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ سواری پراید مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو‌ها یک هزار و ۱۰۰ لیتر گازوئیل و نفت سفید قاچاق که رانندگان قصد انتقال آن را به استان‌های جنوبی داشتند کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب گفت: رانندگان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سارقان درون خودرو در دام پلیس پاسارگاد گرفتار شدند

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارقان درون خودرو و کشف ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان پاسارگاد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: متهمین در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت درون خودرو اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق و کشف خودرو سرقتی طی یک عملیات پلیسی در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت سواری پراید در بخش "قطب آباد"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با به کارگیری شگرد‌های پلیسی موفق به شناسایی سارق شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک سواری پراید مسروقه کشف شد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ رزمجویی به شهروندان توصیه کرد: وسایط نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل پدال، قفل فرمان، دزدگیر، سویچ مخفی و... مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح نظارت بر کافی شاپ‌های غیرمجاز در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی این شهرستان، ۵۵ کافی‌شاپ متخلف و غیرمجاز را پلمب کردند.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر فعالیت کافی شاپ‌های غیرمجاز تا نیمه‌های شب در سطح شهرستان ممسنی، بلافاصله ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک اقدام برنامه‌ریزی شده از ۸۵ کافی‌شاپ بازدید و ۵۵ واحد غیرمجاز را به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت اصول اخلاقی پلمب کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت غیرمجاز قهوه خانه یا کافی شاپ‌ها در سطح شهرستان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار