اخراج مدیرانی با حقوق یک میلیون دلار از گوگل

مدیرعامل آلفابت(شرکت مادر گوگل) اخراج ۱۲ هزار نفر از این شرکت را اعلام کرد که شامل افرادی بودند که حقوق هفت رقمی دریافت می‌کردند.

وب سایت اینفورمیشن گزارش کرد در میان کارکنانی که آلفابت اخیرا اخراج آن‌ها را اعلام کرد، افرادی دیده می‌شوند که حداکثر یک میلیون دلار دریافتی داشتند.

مدیران گوگل که مایل نبودند نامشان فاش شود، به اینفورمیشن اعلام کردند: بعضی از کسانی که شغل خود را از دست دادند، افرادی با امتیازات بالا در بازبینی عملکرد یا موقعیت‌های مدیریتی بودند که دستکم بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار دریافت می‌کردند.

طبق آمار وب سایت اشتغال ایندید، میانگین حقوق یک مدیر در این غول فناوری در آمریکا، حدود ۱۶۵ هزار دلار است.

پایگاه خبری اینسایدر در ژانویه سال ۲۰۲۲ گزارش کرده بود چهار مدیر آلفابت پس از ابراز شکایت نسبت به تورم و دریافتی خود، افزایش حقوق به یک میلیون دلار و همچنین گزینه سهام دریافت کرده اند.

پیچای در ایمیلی به کارمندان آلفابت اعلام کرده بود ما برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از آنچه امروز با آن روبرو هستیم، استخدام کرده بودیم. وی مسئولیت کامل تصمیماتی که آلفابت را به این مرحله رساند را برعهده گرفت.

طبق گزارش اینفورمیشن، گوگل در زمان بازبینی عملکردها، از مدیرانش خواسته بود کارمندان بیشتری را در دسته افراد دارای عملکرد ضعیف قرار دهند.

برچسب ها: گوگل ، اخراج مدیران ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار