معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی ۴۶ برگزیده برتر معرفی می شوند.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی برگزیدگان در بخش‌های محققان، مخترعان، فناوران، محقق جوان، محقق دانشجو، پژوهش کاربردی برتر، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مرکز رشد فناوری، مرکز تحقیقات، کمیته تحقیقات دانشجویی، مجله علمی_پژوهشی علوم پزشکی، شرکت‌های صاحب محصول برتر، شرکت دانش بنیان و سازمان غیردولتی حامی پژوهش معرفی خواهند شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: در این دوره از جشنواره تمام تلاش‌ها معطوف به رساندن تحقیقات کاربردی به تولید فناوری شده  تا نیازی از نیاز‌های سلامت مردم و جامعه برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت تشویق و ترغیب دانشجویان به پژوهش و فناوری عنوان کرد: الفبای تحقیق و پژوهش در دوران دانشجویی آموزش داده می‌شود و در صورت ایجاد محیطی با طراوت و پرنشاط علاقه و جذابیتی ایجاد می‌شود و زمینه برای شکوفایی توانمندی و ظرفیت پنهان افراد مهیا خواهد شد. این مسئولیتی است که تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت بر عهده دارند و تبلور آن را می‌توان در برگزاری رویدادی مانند جشنواره رازی مشاهده کرد.

او در ادامه خطاب به برگزیدگان ادوار مختلف جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی گفت: نزدیک به سه دهه از برگزاری این رویداد سالانه می‌گذرد و تاکنون از تعداد زیادی از محققان ارزشمند جامعه پزشکی به دلیل فعالیت‌های علمی شان تقدیر و قدردانی به عمل آمده است و با انتظام به فرآیندی قانون‌مدار و مبتنی بر عدالت پژوهشی به داوری آثار ارسالی می‌پردازد و همین امر رقابتی سالم و پرتکاپو را میان دانشمندان نظام سلامت برقرار ساخته است.

پناهی افزود: اعضای هیات علمی نیز در صورت کسب مقام در این جشنواره به طور معمول دو پایه ارتقا می‌گیرند. گفتنی است که بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، سوم بهمن سال جاری در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار