تلاش دانشمندان برای ایجاد یک سیستم شارژ جدید خودروهای الکتریکی

دانشمندان انگلیسی در حال آزمایش یک سیستم شارژ جدید برای خودروهای الکتریکی هستند.

ترس از نداشتن شارژ کافی برای رسیدن به مقصد مورد نظر یکی از عوامل مهمی است که مردم را از خرید خودروهای برقی باز می دارد، بنابراین دانشمندان انگلیسی اکنون در حال آزمایش فناوری جدیدی هستند که به رانندگان تاکسی این فرصت را می دهد تا به سرعت خودروهای خود را قبل از رفتن به یک سفر دیگر شارژ کنند.

این سیستم که شارژ بی‌سیم WiCET برای تاکسی‌های برقی نامیده می‌شود و توسط شرکت Innovate UK توسعه یافته است، جریان برق را از یک پد مربعی ساخته شده در جاده به یک پد دوم متصل به قسمت زیرین وسیله نقلیه منتقل می‌کند.

کارشناسان امیدوارند که فناوری جدید باعث کاهش اضطراب رانندگان تاکسی در مورد شارژ مجدد خودروهایشان قبل از سفر جدید شود.

آزمایش این فناوری جدید قرار است در پایان ژانویه به پایان برسد، اما ممکن است به گزینه های حمل و نقل گسترده تر و آسان تر منجر شود. همچنین جایگزینی برای روش سنتی شارژ با استفاده از سیم ها و ایستگاه های شارژ کنار جاده ای خواهد بود.

در این آزمایش ۹ تاکسی سفارشی و پنج سکوی نصب شده روی زمین در خیابان ترنت مشارکت دارند، رانندگان باید ماشین خود را دقیقاً تراز کنند و ماشین بلافاصله شروع به شارژ می کند.

این روش شارژ کاملاً بی‌سیم است، بنابراین نیازی به وصل شدن چیزی نیست و راننده تاکسی مجبور نیست از ماشین خود برای ایجاد تراز دستی پیاده شود.

دانشمندان تاکید کرده اند که هدف از این سیستم جدید ارائه سکوهای کوچک شارژ است که رانندگان را قادر می‌سازد قبل از رسیدن به پریزهای شارژ سنتی، سفر کوتاهی داشته باشند.

هنگامی که آزمایش تمام شد، پدهای شارژ از روی زمین برداشته می‌شوند و گام بعدی ارزیابی چگونگی ادامه آزمایش خواهد بود. نویسندگان اعلام کردند که هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه کامل فناوری شارژ جدید وجود ندارد.

دانشگاه کاونتری همچنین در حال کار بر روی پروژه دیگری است که شارژرهایی را در جاده های اصلی تعبیه کرده است و به وسایل نقلیه اجازه می دهد در حال حرکت شارژ شوند. این فناوری، تامین برق بدون وقفه برای وسایل نقلیه الکتریکی در حین رانندگی را تضمین می کند.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار